Vítězové a poražení Grand Prix Belgie
Jestliže se letošní belgická Velká cena něčím zapíše do historie, pak určitě slabým výkonem Ferrari – a i když to na první pohled nemuselo být zřejmé, v neděli se toho ve skutečnosti stalo mnohem víc.
Vítězové
Lewis Hamilton
Brit letos jezdí na výjimečné úrovni, kterou mu zajišťuje takřka dokonalý vůz Mercedes. Nechybuje a soupeři dostanou šanci jedině v případě, kdy má Hamilton nějaké problémy technického rázu, jako například v Anglii s pneumatikami. V Belgii to ale bylo opět jasné vítězství, přestože se Brit snažil tvrdit opak. „Párkrát jsem zablokoval kola a začal cítit vibrace, bál jsem se defektu,“ sdělil po závodě.
Renault
23 bodů, které v Belgii získali Riccardo a Ocon, jsou největším přídělem za jediný závod, jakým se Renault může pyšnit od svého návratu v roce 2016. Sázka na nízký přítlak se vyplatila, čtvrté a páté místo je rovněž příslibem i pro další závod, který se pojede v chrámu rychlosti na italské Monze. Ricciardo si navíc posledním okruhem dojel pro bod navíc za nejrychlejší kolo.
https://www.instagram.com/p/CEhZzcuDpsM/
Pierre Gasly
Francouz je letos jako vyměněný a podává výkony, na jaké během loňské půlroční štace v Red Bullu nedosahoval ani zdaleka. V Belgii předvedl ve stínu vzpomínek na loňské úmrtí kamaráda Anthoina Huberta několik hezkých manévrů (např. souboj s Pérezem v Eau Rouge), závod mu nezkazila ani riskantní strategie, kdy při vyjetí safety caru zůstal na dráze. Výsledkem bylo solidní osmé místo a ocenění v divácké anketě Pilot dne.
https://www.instagram.com/p/CEhekcMH1Pq/
Kimi Räikkönen
Ne snad, že by dvanácté místo bylo kdovíjak výjimečné. Jenže v podání Fina se jednalo o příčku, která ho pasovala do pozice nejlepšího jezdce s motorem Ferrari! Dnes už není příliš běžné, aby zákaznický tým porazil ten tovární, přesto se to v případě Räikkönena a Alfy Romeo povedlo.
Poražení
Antonio Giovinazzi
Ital na dráze ve Spa havaroval vlastní vinou druhý rok po sobě. Jako by začal pociťovat tlak, který je na něj vyvíjen – spekuluje se totiž, že jeho místo by v příštím roce mohli získat piloti F2 Mick Schumacher nebo Robert Shwartzman, kteří v nedělním sprintu dojeli na prvních dvou místech…
Racing Point
Z hlediska historie je belgický okruh nejúspěšnějším pro tým Racing Point (dřívější Force India), vždyť na něm Giancarlo Fisichella v roce 2009 získal dokonce druhé místo. Jenže letos se „růžovým panterům“ nedařilo a tým, který měl být papírově mezi nejlepšími třemi, obsadil až poslední dvě bodovaná místa. V případě Péreze se pak nevyvedla ani strategie, kdy Mexičan spolu s Gaslym jako jediní nezastavili během fáze safety caru.
Valtteri Bottas
Fin si sice dojel pro druhé místo, ale to mu při ambici bojovat o titul ani zdaleka nestačí. S týmovým kolegou Hamiltonem prohrál už pošesté v řadě a ztrácí na něj propastných 47 bodů, což se rovná skoro dvěma výhrám. Bottas v Belgii působil nevýrazným dojmem, jako kdyby tušil, že ani letošek nebude jeho rokem…
Ferrari
S italskou stájí to jde z kopce. Kdo čekal, že v závodě napraví chabý výsledek z kvalifikace, musel být zklamán. Vettel i Leclerc dojeli přesně tak, jak se kvalifikovali. Hlavně v případě Monačana, který se po startu probojoval až na osmé místo, ale pak jej předjížděl jeden soupeř za druhým, muselo fandy Ferrari píchnout u srdce. Vždyť vloni v Belgii Leclerc slavil premiérový triumf…
Vettel je odhodlán protrpět zbývající letošní závody ve Ferrari
Carlos Sainz
Solidní sedmé místo z kvalifikace Španěl pro poruchu na výfukovém potrubí nemohl přetavit ve slušný výsledek v závodě, do něho totiž ani neodstartoval. Pro Sainze tak byla Grand Prix Belgie bolestivou záležitostí. Navíc viděl slušnou stíhací jízdu kolegy Norrise, který málem skončil pátý, a trápení Ferrari, kam pro příští rok přestoupí…
Jaguar učí autonomní program jezdit opatrně, chce tím předejít nevolnosti pro cestující