Vidíte? I Mercedes dělá chyby, hájí se Ferrari

Italský tým se v letošní sezoně dostal pod značnou palbu kritiky a to vlivem špatných strategických rozhodnutí. Podobně tomu tak bylo i během mexické Grand Prix, kde se však Mattia Binotto odvolává na počínání Mercedesu, který také pochybil.

Štítky: Ferrari Mercedes Zveřejněno 4. 11 2022 — Lukáš Podstata

Zdálo se, že Mercedes je připraven vyzvat Red Bull k prvnímu vítězství v roce 2022 při Velké ceně Mexika. Poté, co George Russell a Lewis Hamilton rozdělili v kvalifikaci Maxe Verstappena a Sergia Péreze, byl tým přesvědčen, že na základě strategie může bojovat o vítězství.

Tým zvolil start obou jezdců na středních pneumatikách místo měkkých – což Red Bull udělal – a potvrdil, že se pokusí o jednu zastávku. To však znamenalo, že jejich velmi pravděpodobnou strategickou volbou byl přechod na pomalejší tvrdé pneumatiky během zastávek v boxech – což bylo podle Toto Wolffa špatné rozhodnutí.

I když Mercedes předpokládal, že Verstappen udělá druhou zastávku, přechod Red Bullu na střední pneumatiky byl správným rozhodnutím, protože oba jeho jezdci byli schopni ujet požadovanou vzdálenost a Hamilton nebyl schopen v závěrečných fázích vyvinout žádný tlak.

Vzhledem k tomu, že se Ferrari dostalo pod palbu kritiky za svůj přístup ke strategii v sezóně 2022, šéf týmu Mattia Binotto poukázal na chybu s tím, že “to nejsme jen my”, že jsme se při soupeření s Red Bullem rozhodli špatně pro strategii.

“V Maďarsku jsme byli kritizováni, a to obvykle tehdy, když děláme věci, které nejsou úplně správné,” řekl Mattia Binotto. “Mercedes možná prohrál i poslední závod tím, že v Austinu nezvolil správné pneumatiky.

Takže to nejsme jen my, kdo volí jinak nebo dělý chyby,” poukazuje Binotto a zároveň vysvětluje, proč i Ferrari nemělo v Mexiku správné tempo. “Před závodem jsme dospěli k závěru, že naše strategie bude začít na měkkých pneumatikách a následně přejít na střední sadu. K tomuto závěru jsme došli po pátečních trénincích, kde nedocházelo k velké degradaci měkké směsi a díky tomu by bylo potenciálně možné absolvovat závod na jednu zastávku.“

Charles Leclerc se v průběhu Velké ceny Mexika dožadoval přechodu na strategii “C”, ale tým k ní nakonec neuvolil a to s jasným důvodem, který vysvětlil sám šéf týmu. “Charles nás v určité fázi závodu požádal o plán C, který znamenal přechod na dvou zastávkovou strategii, ale tímto plánem by ztratil příliš mnoho času v provozu, a proto jsme se rozhodli této možnosti nevyužít“, vysvětlil situaci Binotto.