Víc rádiové komunikace v televizi, přeje si Mercedes

Dostáváme v posledních dvou letech během závodů méně informací z týmových rádií? Jejich intenzita klesla, čehož si všímáme zejména během klidnějších závodů. Týmová komunikace by přitom mohla zvýšit napětí – s tímto názorem souhlasí i šéf Mercedesu Toto Wolff.

Štítky: FOM Zveřejněno 2. 09 2020 — Petr Čermák

Některé závody jsou na první pohled nudnější, jelikož nedochází k častým předjížděcím manévrům a napětí na našich obrazovkách pomalu klesá k bodu mrazu. Ve skutečnosti to ale nuda není – týmy mají rozehranou strategickou bitvu, kterou se svými jezdci konzultují v týmových rádiích.

GP Belgie byla zajímavým závodem od páté pozice níž, na čele závodu se ale nic dramatického nedělo. Největší drama přišlo ve chvíli, kdy Lewis Hamilton oznámil problémy se ztrátou výkonu. Problém byl vyřešen a fanouškům vysvětlen.

Nebýt rádiového přepisu mezi týmem a pilotem, vůbec bychom nevěděli, že Hamiltonovi klesl výkon. S jistotou lze určit, že tato zpráva během přenosu mnohé „probudila“ a dodala závodu na zajímavosti.

Šéf Mercedesu Toto Wolff se nechal slyšet, že by formule 1 měla odvádět lepší práci v předávání informací fanouškům během přenosu.

„Chápu kritiku fanoušků – jsou závody, které jsou zábavnější, pak jsou ale závody, které jsou přesným opakem,“ prozradil Wolff. „Je to jako ve fotbale, některé zápasy jsou dobré, jiné nikoliv. Chápu však, že nikdo nechce vidět jeden tým, který si jede bezkonkurenčně pro titul.“

„Vždy o sobě pochybujeme, nevěříme, že ostatním ujíždíme. Samozřejmě jsou věci za oponou, které nevidíte, příprava dílů, selhávání pohonné jednotky během testování, snaha uspíšit nasazení nových dílů. Pak přijde závod jako byla Belgie – tam jsme se báli, že nedojedeme kvůli strategii na jednu zastávku do cíle.“

„Myslím si, že bychom měli fanouškům zprostředkovat více týmové komunikace, aby mohli blíže sledovat dění a aby pochopili, co se v týmu děje. Pokud se tomuto nápadu otevře každý tým, možná bychom mohli vytvořit zajímavý faktor, kterým bychom udrželi fanoušky napjaté.“

Toto Wolff je přesvědčen, že nás letos čeká spoustu zajímavých závodů, které nabídnou skvělou podívanou. „Mugello je neskutečná trať, sám ji znám. Bude velmi zajímavé pozorovat, jak se s ní vozy formule 1 poperou.“

„Těším se na Portimão – jede se do kopce a z kopce, další zajímavé místo. A samozřejmě ikonická Imola. Turecko a Bahrajn se jedou v protisměru. Čeká nás spousta změn a já doufám, že se tím zvýší napínavost a zajímavost závodění.“

Jaguar učí autonomní program jezdit opatrně, chce tím předejít nevolnosti pro cestující