Vettelův problém byl první od zavedení standardizované řídící jednotky, brání se FIA
Technický delegát FIA Charlie Whiting potvrdil, že za Vettelovy problémy v Rakousku stála chyba softwaru standardizované elektronické řídící jednotky.
Technický delegát FIA Charlie Whiting potvrdil, že za Vettelovy problémy v Rakousku stála chyba softwaru standardizované elektronické řídící jednotky.
Po domácím závodě měl Red Bull za to, že za Vettelovo zastavení v úvodu závodu může Renault, ten ale později vysvětlil, že tentokrát byla chyba na straně FIA. Whiting to potvrdil.
„Když chtěl Sebastian spustit režim pro předjíždění, mělo dojít k výběru jiné mapy (motoru),“ popisoval. „Jenomže program nechtěl tu mapu akceptovat, protože si myslel, že není legální, i když byla. Důsledkem bylo, že Sebastian přišel o veškerý výkon.“
„Tento režim (pro předjíždění) můžete opustit dvěma způsoby. První je počkat 60 sekund. Druhý je začít brzdit. Pokud ten režim zapnete na rovince, na jejímž konci pilot brzdí do následující zatáčky, eletronická řídící jednotka (ECU) se vrátí k předchozí mapě.“
„Ovšem v případě Sebastiana trať stoupala, nepotřeboval tedy brzdit a musel počkat 60 sekund, aby se mu vrátil výkon.“
Podle Whitinga se jedná o první takhle závažný problém od nasazení standardizované ECU, kterou má pod kontrolou FIA.
„Je to politováníhodné. Nikdo nechce mít programové chyby, ale občas k tomu může dojít. Pokud se nepletu, je to poprvé, co se něco takového stalo od roku 2008, kdy byla standardizovaná jednotka zavedená,“ uzavřel.
V Británii mají týmy novou verzi softwaru ECU, která by měla být už bez této chyby.
Diskuse k článku