Vettelův přístup změnil způsob, jakým Aston Martin dělá brífinky

Zkušenosti a bohatá praxe, ze které by se mohl poučit, přesně to očekával Aston Martin od příchodu čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela. A toho se mu taky bohatě dostává. Šéf týmu Otmar Szafnauer přiznal, že celý tým si musel zvyknout na odlišný způsob, jakým Němec vede pozávodní brífinky s inženýry.

Štítky: Aston Martin Otmar Szafnauer Sebastian Vettel Zveřejněno 14. 06 2021 — Lukáš Štěrovský

„Sebastian rozšířil způsob, jakým pracujeme,“ přiznal Szafnauer, když byl dotázán na odlišnosti v metodách Lance Strolla a jeho nového týmového kolegy. „Lance není nováčkem, je s námi nějaký čas a mezi ním a Sebastianem panuje dobrá dynamika.

Sebastian má více zkušeností a způsob, jakým probíhají pozávodní brífinky, se trochu změnil… Celý tým, nejenom Lance, to ale přijal,“ pochvaluje si šéf Aston Martinu.

A to se zřejmě vyplácí, protože nikdo nenasbíral za poslední dva závody více bodů než právě Sebastian Vettel (páté místo v Monaku a druhé v Baku), přestože v úvodních čtyřech závodech nebodoval.

Aston Martin ve velkém nabírá lidi, chce se stát „gigantem F1“

„Už před Monakem se ale zlepšoval. Možná než zlepšoval bych měl říct, že se začal cítit v autě lépe. Krůček po krůčku zrychluje. Dostat se pomalu na vrchol je logickým vyústěním jeho taktiky.

Zlepšujeme se ale i jako tým, trochu jsme vylepšili procesy, které aplikujeme o závodních víkendech. Všichni se učíme, včetně Lance, a to stáj pozvedává,“ libuje si Otmar Szafnauer.

O něco více do způsobu Vettelových brífinků dal v dřívějším rozhovoru nahlédnout Němcův bývalý šéf Christian Horner z Red Bullu. „Trvá to tak hodinu a půl – obvykle nám na to stačila půl hodina, ale to se on teprve dostal k zahřívacímu kolu a testování lahve s pitím,“ vzpomíná Horner.

„Detaily, do jakých zacházel, když vyprávěl o každé části závodu, o všech etapách životnosti pneumatik… bylo to pro nás příliš moc informací, než abychom je byli schopni pobrat. Mark (Webber, tehdejší kolega u Red Bullu, pozn. red.) za čtvrt  hodiny prošel celý závod,“ směje se Christian Horner.

Do roku 2027 má být výroba elektromobilů levnější než výroba běžných vozů


Otmar Szafnauer