Vettel trochu “vyměkl”

Sebastian Vettel přiznal, že ve svém posledním ostrém kole ve třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny přistoupil příliš opatrně k poslední zatáčce, nezajel tedy tak rychlé kolo, jak podle svých slov mohl. Na Lewise Hamiltona však prý přesto neměl.

Štítky: Ferrari GP Číny Zveřejněno 8. 04 2017 — Pavel Fabry

Pilot Ferrari stejně jako před dvěma týdny v Austrálii rozdělil oba mercedesy a i v Šanghaji se postaví vedle Lewise Hamiltona do první řady startovního roštu. Ztráta na pole position tentokrát činila 0,186 sekundy. Třetího Valtteriho Bottase však Němec odsoudil do druhé řady rozdílem pouhé 0,001 sekundy.

Čtyřnásobný mistr světa přiznal, že ve svém rozhodujícím kole mohl být agresivnější: “Hodně jsem si to užil, kdybychom na konci mohli být o něco rychlejší, býval bych si to užil ještě víc. Poslední zatáčka, možná jsem tam trochu ztratil. Vyměkl jsem a skočil jsem na brzdy moc brzy. S Valtterim to samozřejmě bylo velice těsné, takže je dobré, že nám to stačilo aspoň na to, abychom se dostali do první řady.”

Vettel se domnívá, že výkon v Číně ukazuje, že Ferrari v kvalifikaci stále lehce nestačí na Mercedes. Na druhou stranu však jeho ztráta na vítězného Hamiltona byla o 0,082 sekundy menší než v Austrálii, přičemž okruh v Šanghaji je ještě o něco delší než ten v Albert Parku. Němec věří, že v závodě bude stáj z Maranella opět silnější.

“V kvalifikaci trochu ztrácíme, v závodě je to vyrovnané,” podotkl. “V Austrálii v závodě se Lewis trápil s pneumatikami, my méně. Nehledě na to, jaké jsou podmínky, auto funguje, takže my se pokusíme odjet závod co nejrychleji.”

Räikkönen zklamaný, stále ho trápí nedotáčivost

Týmový kolega Kimi Räikkönen znovu nestačil na vedoucí trio a zůstal lehce mimo souboj o pole position, přestože ve druhé části šanghajské kvalifikace zajel nejrychlejší čas. Už v Austrálii se Fin podle svých slov trápil s nedotáčivostí svého SF70H, v Číně prý problém do jisté míry nadále přetrvává.

“Nevím, upřímně, první jízda v poslední části byla celkově dost slabá, v celé kvalifikaci jsme navíc měli problémy ve třetí zatáčce, auto je pořád trochu nedotáčivé,” řekl. “Tam jsme ztratili spoustu času a ten už jsme nedokázali získat zpět. Jsem zklamaný, ale pocit jsem měl mnohem lepší.”

Räikkönen během Q3 vysílačkou sděloval svému týmu své problémy se špatnou přilnavostí a ptal se, zda se proti Q2 něco změnilo na nastavení auta. Fin posléze vysvětlil, že při jízdě na limitu se problémy s vozem ještě více zviditelní.

“Byly to ty samé problémy, když tlačíte víc a víc a máte nějaký problém, jen ho to zviditelní. V určitých místech potřebujete spoléhat na příď auta, abyste byli rychlí. Není to nic velkého, ale stačí to, aby vás to donutilo jít na plyn později nebo vám to znemožnilo udržet rychlost v těsných místech. Je to dost na to, abyste byli pozadu.”

Diskuse k článku

Napsat komentář