Vettel zuří kvůli Pirelli
Vettel: Stát se to o 200 metrů dříve, už tu dnes s vámi nestojím.
Pilot Ferrari je silně nespokojen s kvalitou pneumatik dodávaných firmou Pirelli. Má pocit, že právě špatné pneu ho dnes připravily o postavení na stupních vítězů.
Sebastian Vettel se v posledních kolech GP Belgie bránil dotírání ze strany Romaina Grosjeana. Po vyjetí z Eau Rouge ale explodovala jeho zadní pneumatika, a musel tak prakticky celý okruh odjet na třech kolech. Šance na body byla rázem ta tam a zdá se, že na tuhle eskapádu Vettel jen tak nezapomene. Svůj 150. závod ve formuli 1 si představoval zcela jinak.
„Určitě jsme si zasloužili dojet na stupních vítězů. Takové už je závodění. Na druhé straně je tu problém se spolehlivostí pneumatik. Zdá se, jako by se to všichni báli říct nahlas, ale kvalita těchto pneu je prostě nepřijatelná. Kdyby k defektu došlo o 200 metrů dříve, nebyl bych tu s vámi, ale někde v nemocnici,“ nebral si Vettel servítky.
Po závodě se ale ozývaly i hlasy na obranu Pirelli. Nepřekvapivě k nim patřil šéf sportovního oddělení italského výrobce Paul Hembery. Ten defekt přisuzoval stáří pneumatiky, nikoliv vadné konstrukci. Podobně se vyjádřil také Niki Lauda:
„Měli by se zeptat hlavně sami sebe, jestli si myslí, že jet ve Spa na jedinou zastávku je dobrý nápad. Zariskovali a nevyšlo to. Je to prostě součást hry,“ řekl Lauda.
Vettel byl po závodě natolik rozhozený, že se zapomněl dostavit na povinné vážení. Zřejmě ho tak čeká nějaký menší trest.
Lépe zmíněnou situaci ani nešlo popsat, takže naprostý souhlas. Jenom k tomu přejíždění obrubníků za limity tratě, v tomto případě na výjezdu z Eau Rouge – buď ať to tvrdě zakáží a trestají, případně nějak technicky znemožní ať je už klid 😯 Jinak je to samozřejmě každého volba, zda tento „zisk“ času stojí za to odrovnat dříve pneu, nebo je dokonce úplně zničit jako Seb. Zvlášť při jeho kondici pneu v inkriminované době….



Vettel je známý svým „katováním“ … Je to jeden z pilotů, který nejvíc jezdí mimo vyznačený okruh. Poslední dva kola ho začal Grosjean významně stahovat a časmíra to jasně potvrdila. Vettel jednoduše zpanikařil a před Eau Rouge tu gumu prostě odrovnal …
Házet to na Pirelli je ubohé. Nejsou možná to nejlepší, co kdy v F1 bylo, ale kvalita Pirelli je taková, jakou ji chce mít FIA. Pokud Pirelli doporučí pro daný okruh určitý počet výměn a hlavně správné dodržování tlaku v pneumatikách, tak to není o jejich alibi, ale o bezpečnosti pilotů!
Ferrari včera evidentně přestřelilo a ted´ má máslo na hlavě. Už po pátku jim podle dat muselo být jasné, že se po měsíční pauze žáden zázrak konat nebude. Nasadili agresívní stratégii a doplatili na to … Jestli chce Vettel někoho osočovat, tak by měl začít u svého týmu! Ovšem proč by to dělal, když se na tom rozhodnutí podílel taky, že?
Přesně. Každý soudný člověk by s ohledem na ten risk, co předvedl, pokrčil rameny s vědomím, že to prostě zkusil. Ale ne tenhle frustrovaný uřvánek. Nevím, jak dlouho na nich jel Rosberg než mu prdla, ale spíš bych to řešil v jeho případě, jestli na nich nebyl extra dlouho a nejel jak prase. Já se nedivím, že guma prdne, když s ní někdo mlátí obrubníky hlava nehlava a ještě takhle dlouho.
Já jen doufám, že on u toho bulení zůstane. I za cenu toho, že bude tituly brát Bernieho „celebrita“ Hamilton. 2x to zkusí u Ferrari, a pak se bude zase mlsně rozhlížet, kam by se zase přis*al, aby mu auto zase začalo vyhrávalo tituly. Přesně jako dříve u limonád. A kdyby se v limonádách zase dali dohromady, to by bylo klečení a prosení…







Stylem jakým Vettel ke konci závodu jel (hlavně Eau Rouge) se ani nedivím že explodovala. Sám Hembery tvrdí že Vettelovi pneumatiky byly za hranou životnosti. Podle toho se k nim měl Vettel chovat (i třeba přijít o třetí místo a dojet čtvrtý).
za co si to zasluzil, ze isiel na jednu zastavku? ved vdaka tomu bol tam kde bol…chapem frustraciu, ale jak povedal niki..riskli to, ale nevyslo…
Měkčí pneu byla skoro o 2 vteřiny rychlejší. Kdyby 12 kol před koncem měnil gumy, skončil třetí, ale to je jednoznačně rozhodnutí boxu, ti měli vědět, jaký je to risk.
Na druhou stranu, guma NESMÍ bouchnout. Guma má prokluzovat, být pomalá a nutit jezdce, aby jí vyměnil, ale nesmí explodovat.
Tohle není prdel už já kvůli tomuhle přišel o svůj oblíbený hrnek! (proletěl se 5m a zastavila ho zeď) 👿 🙂 Už to že i Nicovy praskla guma stejným způsobem a na stejným místě je myslím dost na to aby někdo začal nadávat!
Kuram musím říct že Sebi jel neuvěřitelně nádherně a já si doslova kousal nehty a pak bum a Sebi nedojel….
Pirelli se sice chlubilo že takovou pneu dokáže udělat, ale nikd ese nechlubilo že takovou pneu dovezlo do Spa. Naopak doporučilo dvě až tři zastávky…
Byl to risk, to bez debat.
Na druhou stranu se Pirelli dost chlubilo, že jich pneu klidně vydrží celý závod a není to tak dávno co se vyjádřili že výdrž je až tak dlouhá, že pneu bude potřeba uměle degradovat ( hlavně u zadních pneumatik ).
Změny mohou být až od příštího roku, ale stačí drobná úprava směsi 🙂
Btw, vyjádření Laudy už začínají být směšná, kdyby se něco podobného stalo LH, tak by dštil oheň a síru na všechny kolem 🙂