Větší tratě nebo menší vozy? Brundle reagoval na příspěvek Jeremyho Clarksona
Celebrita a dlouholetý fanoušek F1 Jeremy Clarkson přišel po GP Japonska s nápadem, jak závody zatraktivnit.
Letošní GP Japonska nenabídla příliš předjížděcích manévrů a mnoho expertů začalo bít na poplach – podobný scénář může nastat ve většině letošních závodů. Jednotlivé týmy si jsou blíže a jízda ve špinavém vzduchu neumožňuje jakkoliv na pilota před sebou zaútočit.
V Japonsku to opravdu nebylo zcela ideální. V top desítce si jenom Lewis Hamilton a Isack Hadjar vyměnili pozice, jinak každý dojel na takové pozici, ze které startoval. Trefně to nazval Carlos Sainz, který Suzuku označil za druhé Monako.
Televizní hvězda Jeremy Clarkson je vášnivým fanouškem Formule 1 a s určitým důvtipem se nebojí komentovat aktuální dění v královně motorsportu. Po závodu v Japonsku na svých sociálních sítích sdílel následující komentář: “Dostal jsem nápad udělat závodění F1 pravidelně vzrušujícím. Nezávoďte na tratích, kde je předjíždění obtížné.”
“Jasně. Auta jsou větší, takže to akceptujte, ignorujte “pobídky” a používejte vhodné tratě. Nakonec příjmy pocházejí od fanoušků. Vždy. Tento závod F1 mi dnes ráno dal představu, jaké by to mohlo být dívat se na kriket.”
Pravdou je, že s aktuální generací monopostů je například v Monaku absolutně nemožné jakkoliv předjíždět a když už se to povede, jedná se v podstatě o zázrak. Komentátor a bývalý pilot F1 Martin Brundle by se ale pro zvýšení atraktivity závodů vydal opačnou cestou.
“Je to trochu jako sklizeň, někdy musíš být trpělivý,” popíchnul Brundle Clarksona (Clarkson vlastní farmu). “Ze čtyř startů této sezóny jsme měli čtyři různé vítěze. Některé fotbalové zápasy skončí bez gólů. Některé skončí 5-4 jako thrillery na poslední chvíli. To je sport.”
Brundle naráží na to, že úvod letošní sezóny má daleko do nudy, i když jednotlivé závody nemusí nabídnout příliš akce.
“Vím, že F1 opravdu miluješ,” pokračoval Brundle ve vzkazu Clarksonovi. “Změňte auta, ne tratě.”