Verstappenův styl nejde dohromady s letošními vozy
Razantní změna technických předpisů je částečně důvodem, proč Max Verstappen vyhrál pouze jeden závod ze tří a ve zbylých až do odstoupení na vítězství pomýšlet nemohl. Nové vozy se jinak chovají a podle poradce Helmuta Marka jsou v kontrastu s jízdním stylem Nizozemce.
Vše Marko uvádí na příkladu Sergia Péreze, týmového kolegy Verstappena. „Je Maxovi mnohem blíže než vloni. Nejjednodušším vysvětlením je, že nové vozy s menším přítlakem některým jezdcům vyhovují více a jiným méně.
Pérez je s nastavením auta spokojený, pro Maxe je to těžší. Ještě nenašel správné vyvážení, a proto v auto nemá úplnou důvěru. Jeho agresivní jízdní styl nejde s novými vozy tak úplně dohromady, navíc jeho mladistvý věk jej předurčuje k netrpělivosti,“ vysvětluje Marko.
Ten se svého svěřence snaží klidnit. „Řekl jsem mu, že do konce sezony zbývá ještě 20 závodů, ve kterých se bude spolu se sprinty a body za nejrychlejší kola bojovat o více než 500 bodů, takže nic není ztraceno.“
Verstappenovu frustraci však Marko chápe, síla rivalů je totiž obrovská. „Ferrari má velmi spolehlivý vůz, který je rychlý za všech podmínek a od začátku se pohybuje ve správném teplotním okně pro fungování pneumatik. S naším autem to je složitější, potřebujeme na vše více času. Musíme na tom zapracovat,“ uvědomuje si Helmut Marko.