Verstappenův příběh bouračky při cestě na startovní rošt

Jeden z největších příběhů GP Maďarska se odehrál ještě před samotným startem závodu. Max Verstappen totiž havaroval při cestě na startovní rošt. Následně se strhnul důležitý boj s časem, aby mechanici neporušili žádná z pravidel předstartovní procedury, ale zároveň aby Maxův vůz dali včas do kupy.

Štítky: Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 24. 07 2020 — Petr Čermák

Cesta na startovní rošt může být někdy ošemetná. Vyprávět by o tom mohli Michael Schumacher a Christijan Albers, kteří spolu kolidovali při cestě na rošt během GP Číny 2005, nebo Romain Grosjean, který doplatil na mokré podmínky trati Interlagos před startem GP Brazílie 2016.

Kdo by ale očekával pochybení ze strany Maxe Verstappena? Určitě málokdo. Přesto to byl právě mladý Holanďan, který zabořil svůj čumák do bariéry ve dvanácté zatáčce. Ačkoliv se zdálo, že je Maxův osud zpečetěn, nebylo tomu tak. Dramatickou situaci popsal šéf Red Bullu Christian Horner.

„Viděl jsem na monitoru, jak byl Max široký v šesté a sedmé zatáčce. Tlačil na to, protože hledal grip a cestou ke dvanácté zatáčce se snažil synchronizovat osmý převodový stupeň, takže musel jet na plný plyn,“ uvádí Horner.

„Klouzalo to více, než očekával a měl studené pneumatiky. Nikdo nemohl uvěřit svým očím, když vyjel z trati a naboural do bariéry. Naštěstí se mu podařilo udržet motor v chodu, z bariéry mohl vycouvat. Nevěděli jsme, jak vážné to poškození je, zda ho nemáme povolat do boxů, ale rozhodli jsme se ho poslat na startovní rošt, aby neztratil startovní pozici.“

Práce mechaniků byla velmi impozantní. Na opravu dohlíželi i zástupci ostatních týmů, kteří se přesvědčovali, zda se vše odehrává v souladu s předepsanými pravidly. Sám Christian Horner nervózní nebyl, jelikož věřil, že to jeho tým stihne včas.

„Nebyl jsem ve stresu. Pokud měl tu opravu někdo zvládnout, pak to byli naši mechanici. Musíte mít prsty klavíristů, abyste dokázali pracovat v takto omezeném prostoru. Až takhle úzký design máme.“

„Mechanici ostatních týmů našim chlapcům zatleskali. Bylo to dokonalé ztělesnění týmové práce, dokonalá synchronizace v boji s časem, aby se vše stihlo. Všichni v garáži se radovali, ale museli se uklidnit, aby zvládli zastávky v boxech. To se jim povedlo, jednu srazili pod dvě sekundy a potřetí byli nejrychlejší v celém závodě.“

Red Bull se v pátečních trénincích a v sobotní kvalifikaci trápil, očekával na Hungaroringu lepší formu. Alexander Albon se kvalifikoval až na třináctém místě za williamsem George Russella. Oba červení býci si ale v závodě vedli velmi dobře.

Co za nečekaný problém má Red Bull?

Max Verstappen dokázal ihned po startu vybojovat čtyři pozice. Po zastávkách v boxech překonal druhého Strolla a pokusil se zaútočit na vítězství. Na mercedes Lewise Hamiltona však rychlostně nestačil, ke konci závodu se pak bránil dotírajícímu se Bottasovi.

„Sobotní večer byl velmi depresivní,“ prozradil Horner. „Občas máme víkendy, kdy všichni dřou na maximum, ale nic se nám nedaří. V našem týmu si ale můžete být jistí, že to nikdy nevzdáme a budeme bojovat.“

„V neděli jsme na okruh přijeli s čerstvou dávkou pozitivní energie, takže si umíte představit, jak jsme se cítili, když Max naboural. Jakmile jsme se ale přes tenhle incident dostali, odvedli oba jezdci skvělou práci a auto se chovalo lépe, než se očekávalo. Max vytěsnil nehodu z hlavy, což byla obří známka vyspělosti, a Alex se zklidnil a probojoval si cestu skrz řadu nejzkušenějších jezdců ve startovním poli.“

Christian Horner pochválil Mercedes za jejich výkon, následně ale upozornil, že se musí počítat i s Red Bullem. „Budeme muset ujít kus cesty, pokud je chceme porazit. Věřím, že máme dobrý vůz, jen musíme vyřešit nějaké problémy, abychom z něj dokázali vymáčknout plný výkon.“

Austrálie zaplatí lidem za to, že si pořídí elektromobily