Verstappenovo „skvělé rozhodnutí“ mu vyneslo stupně vítězů

Šéf Red Bullu Christian Horner ocenil rozhodnutí Maxe Verstappena v závěru GP Ruska, kdy Nizozemec zajel do boxů pro přechodné pneumatiky. Díky této strategii se pilot rudých býků nakonec dostal na druhé místo, zároveň lituje Pérezův a Norrisův propad.

Štítky: Max Verstappen Red Bull Sergio Pérez Zveřejněno 28. 09 2021 — Vašek Štěpánek

Ještě ve 48. kole byl Max Verstappen na sedmém místě, ale poté začalo pršet a déšť zesiloval. Jeden z kandidátů na titul se proto rozhodl jako jeden z prvních zajet k mechanikům pro pneumatiky do přechodných podmínek.

Strategie se stáji z Milton Keynes vyplatila! Verstappen v závěrečných pěti kolech získal pět pozic a závod dokončil na druhém místě. Šlo tak o dokonalou minimalizaci škod po startu z posledního místa.

Christian Horner Verstappena za toto rozhodnutí v cíli závodu pochválil. „Max nám řekl, že musíme zajet do boxů, jelikož zesiloval déšť a pro přechodné pneumatiky zajížděli i ostatní. V ten moment jsme nechali rozhodnout Maxe.

Pilot má o aktuální situaci na trati vždy ten největší přehled. Je v autě a sleduje dění okolo sebe, ve finále je to vlastně jediný člověk z týmu, který přesně ví, zda a za jakých podmínek dokáže držet slušné tempo.

Přesně tohle je způsob, jakým Red Bull pracuje. V momentě, kdy se blíží cross-over (ideální čas na přezutí z mokrých pneumatik na suché a naopak), je na pilotovi, aby nám dal vědět. Řekl bych, že Max se ozval v ten pravý čas,“ uvedl Horner.

Druhý pilot Red Bullu Sergio Pérez zažil přesný opak, Mexičan se ze třetího místa během pár kol propadl až na deváté místo, velmi podobně dopadl také Lando Norris, který velkou část závodu vedl, a nakonec skončil sedmý, mimo body skončil také Charles Leclerc.

Kvůli Pérezovu rapidnímu propadu se Horner snažil objasnit nejasnosti ohledně předpovědi počasí. „Každý tým má trochu jiná data a jiné předpovědi. Obvykle si je každý tým vědom toho, že se blíží déšť, rozdíl je ale v tom, že se každému zobrazí jiná intenzita a příchod deště.

Proto je velmi těžké v takových ošemetných podmínkách přijít s direktivním rozhodnutím a jak už jsem řekl, je to v konečné fázi pilot, který jediný ví, jaká je na trati situace a podle toho se řídí celý tým. Vždy je to tak trochu hazard.

Mrzí mě, že se Checo nedostal na stupně vítězů, odjel dobrý závod, měl dobré tempo a ukázal nám, že se jeho rychlost vrátila. Rozhodně si podium zasloužil. Podobně je mi líto také Norrise, odjel perfektní závod a na poslední chvíli se mu to celé rozpadlo,“ lituje šéf rudých býků.

Pizzerie a doručovací služby se chystají k přechodu na autonomní vozítka