Verstappen viní Vettela, Ricciarda zpomalila porucha převodovky

Jezdci Red Bullu zažili ve Velké ceně Singapuru zklamání. Max Verstappen závod nedokončil poté, co byl piloty Ferrari vtažen do obrovské kolize na startu. Daniel Ricciardo dojel druhý, tempu vítězného Lewise Hamiltona nestačil.

Štítky: GP Singapuru Red Bull Zveřejněno 17. 09 2017 — Šimon Trantina

Verstappen odstartoval z druhého místa celkem dobře a získával v nájezdu do první zatáčky na Sebastiana Vettela na ferrari, který jej však začal blokovat. Do toho do Nizozemce z levé strany mírně zatočil Kimi Räikkönen, došlo tak ke kontaktu, který se všem třem jezdcům stal osudným.

Räikkönen s Verstappenem byli venku ze závodu okamžitě, přičemž druhý jmenovaný ještě nekontrolovatelně trefil Fernanda Alonsa. Vettel ujel dvě zatáčky, než se s poškozeným autem roztočil a narazil do zdi, čímž i jeho závod skončil.

„Koho viním? Hlavně Sebastiana,“ má jasno Max Verstappen. „Snažil se mě vytlačit a asi neviděl Kimiho nalevo. Není omluva, že bojoval o titul, právě s ohledem na to do toho nemůžete jít tak agresivně. Co čekal? Když bojujete o mistrovství světa, není to chytrý krok. Nemyslím si, že by to byl závodní incident. Nakonec to byla tři auta, která vyřadili. Zkoušel jsem se incidentu vyhnout, zadní pneumatiky jsou však příliš široké, nešlo to. Byl jsem uprostřed té kolize, aniž bych udělal cokoli špatně, chtěl jsem mít jen čistý start.

Jsem rád, že i oni vypadli ze závodu, takže to zasáhlo nás všechny. Když udělám chybu já sám a nedojedu do cíle, je to něco jiného,“ říká Verstappen.

Šéf Red Bullu Christian Horner nebyl vůbec spokojený s ohlasy po závodu, které přisuzovaly vinu na kolizi jeho jezdci. Kroutil hlavou také nad tweetem Ferrari, které incident popsalo tak, že Max Verstappen ze závodu vyřadil oba jezdce Scuderie.

„Jak něco takového za záběrů ze startu můžete usoudit, tomu vůbec nerozumím. Je jasné, že Sebastian se pohnul doleva a Kimi doprava, Max nemohl prostě zmizet, jel stále rovně a nemohl se tomu vyhnout. Vettel asi nemohl vidět Kimiho na druhé straně, ale oba dva byli velmi agresivní. Každý, kdo chce přisuzovat vinu Maxovi, by si měl zajít na oční.“

Horner také po závodě řekl, že v týmu panoval strach ze selhání převodovky na Ricciardově autě. Prevence poruchy prý Australana zpomalila, protože si musel dávat pozor, aby na převodovku nevyvíjel příliš velký nátlak. „Už před prvním safety carem jsme viděli, že ztrácíme velké množství tlaku oleje v převodovce. Mysleli jsme si, že nevydržíme déle než půlku závodu.

Daniel dostal instrukce o tom, jak si dávat na možné selhání pozor a odvedl skvělou práci. Musel sice obětovat svou rychlost, výborně se však o vůz staral další hodinu a půl,“ prohlásil Brit.

Daniel Ricciardo si držel celý závod druhé místo a ač dle Hornerových slov kompromitován problematický stavem převodovky, jeho ztráta na Lewise Hamiltona na mercedesu byla přesvědčivá.

„Bylo velmi frustrující nedosáhnout tady na první vítězství. Navíc jsme v závodě neměli rychlost, kterou jsme ukazovali v pátek, musel jsem si i dávat moc velký pozor na pneumatiky. Když jsem zajel dobrý čas, musel jsem pak zvolnit kvůli opotřebení gum, zatímco Lewis mohl odpovídat dál a dál. Kdybychom mohli závodit znovu a nastavit auto jinak, pomohlo by nám to, protože nastavení nebylo vzhledem k podmínkám ideální.“

Diskuse k článku

Napsat komentář