Verstappen věřil v první řadu, Ricciarda překvapilo příšerné auto i čtvrté místo
Red Bully byly opět blízko mercedesům a znovu to nestačilo. V kvalifikaci třetí Verstappen dokonce větřil šanci na první řadu. Že to nakonec neklaplo? „Nepodařilo se mi poskládat ideální kolo,“ hlesl. Emoce poněkud odlišného rázu v sobě skrýval Ricciardo. „Čtvrté místo s takhle hrozným autem je vlastně překvapením,“ uvedl. Podobně jako ve všech tréninkových jízdách, zůstal i…
Red Bully byly opět blízko mercedesům a znovu to nestačilo. V kvalifikaci třetí Verstappen dokonce větřil šanci na první řadu. Že to nakonec neklaplo? „Nepodařilo se mi poskládat ideální kolo,“ hlesl. Emoce poněkud odlišného rázu v sobě skrýval Ricciardo. „Čtvrté místo s takhle hrozným autem je vlastně překvapením,“ uvedl.
Podobně jako ve všech tréninkových jízdách, zůstal i do poslední chvíle kvalifikačních jízd výkon Mercedesu lehce zahalen. Mohly za to především okolnosti panující přímo na dráze. Jezdci se museli vypořádat s teplotou pneumatik, ale bojovali i s hustým provozem na trati. Mimo jiné i proto figuroval po druhém segmentu kvalifikace Max Verstappen na čele výsledkové listiny. Jeho čas lze rovněž považovat za dílo super-měkké sady gum, neboť oba mercedesy v tu dobu kroužily pouze na měkké.
Zlepšit se ve třetí části dokázal jen minimálně a po projetí cílem to tedy stačilo pouze na třetí místo. Nakonec jej překonal Lewis Hamilton i Nico Rosberg, přesto Nizozemec cítil šanci dostat se do první řady. „Musíte být realističtí, protože někteří kluci jeli na softech. Obecně tu ale po celý víkend mám dobrý dojem ze svého auta, chová se dobře a neustále se to zlepšovalo,“ shrnuje Vesrtappen.
„V Q3 jsem neposkládal ideální kolo a to je škoda, protože si jinak myslím, že by z toho mohla být druhá pozice. Nejsme příliš pozadu a zítra pojedeme jinou strategii, takže to ještě bude zajímavé. Super měkké pneumatiky tu degradují více než měkké, tudíž to bude záležet na mně a na vyvážení auta, abychom se pokusili na trati vydržet co nejdéle. A jestli se nám povede dobře odstartovat, budeme mít zřejmě nějaké šance,“ uvedl mladý Verstappen.
Čtvrté místo překvapením
Stájový kolega Maxe Verstappena Daniel Ricciardo do zítřejšího závodu odstartuje ze čtvrtého místa. Rozdíl mezi oběma jezdci Red Bullu v kvalifikaci činil pouhých 79 tisícin sekundy, a to i navzdory prý příšernému chování Ricciardova vozu. „Myslím, že každý se tu musel vypořádat s nějakými problémy. Bylo složité najít nějaký balanc. Jinak si myslím, že čtvrtá pozice je super. Jsem nějaké čtyři desetiny pozadu, když se tak koukám na čelo. Nejvíce z toho jsme tratili v prvním sektoru odhaduji. Je to tu hodně složité.
Nebyl jsem spokojený s vyvážením auta, ale vyjel jsem čtvrté místo, přičemž si myslím, že jsme měli trochu štěstí. Zítra to bude dlouhý závod, ale mělo by nám to alespoň zpočátku vyhovovat. V Austinu si každý myslel, že jsme se mýlili, ale ve skutečnosti to hrálo pro nás,“ poukázal Ricciardo zároveň na odlišnou strategii Red Bullu.
Čtěte dále: Hamilton bere v Mexiku pole position, Ferrari opět zklamalo
Double parked 👊 An 8th second row quali lockout of the year and our second in a row! 🙌🇲🇽 #MexicoGP pic.twitter.com/QSpKz0wRwJ
— Red Bull Racing (@redbullracing) 29. října 2016
Diskuse k článku