Verstappen potrestán za kolizi s Hamiltonem. Komisaři vysvětlili proč

Max Verstappen a Lewis Hamilton se v polovině GP Itálie srazili a skončili v závodě. Incident mezi nimi vyšetřovali sportovní komisaři a na základě reprezentativních video důkazů usoudili, že větší podíl viny nese pilot Red Bullu a pro GP Ruska obdrží penalizaci tří míst na startu.

Štítky: Max Verstappen Pravidla Zveřejněno 12. 09 2021 — Vašek Štěpánek

Když ve 26. kole Velké ceny Itálie Lewis Hamilton vyjížděl z boxů po své plánované zastávce, pohyboval se Verstappen na cílové rovince. Před první zatáčkou, což je první inkriminovaný moment, byl vůz Mercedesu jasně vpředu.

Podcast: Anatomie vítězství McLarenu a kontroverzní havárie na Monze

Pilot Red Bullu ve snaze Hamiltona předjet ale brzdil výrazně později a snažil se svého soupeře objet nejprve v první zatáčce a v nájezdu do druhé manévr dokončit. Mercedes byl ale i v nájezdu do zatáčky číslo 2 tím, kdo si mohl volit závodní stopu, byl tedy vpředu.

Max Verstappen měl tak dvě možnosti, co udělat – zpomalit a pozici Hamiltonovi přenechat, případně zatočit doleva a šikanu si zkrátit. Jelikož by se tím pilot Red Bullu vyhnul kolizi, za zkrácení šikany by nebyl nijak trestán.

Sportovní komisaři při rozhodování vycházeli z bezpečnostních kamer umístěné na obou vozech, tedy jak na voze Lewise Hamiltona, tak na voze Maxe Verstappena a měli tak pohled z více perspektiv.

Stevardi nakonec usoudili, že převážnou část viny za kolizi nese vůz č. 33 – Max Verstappen, a tak do Velké ceny Ruska obdrží poměrně adekvátní trest, v Soči na startu klesne celkem o tři místa.

Penalizace byla udělena za nehodu z Velké ceny Itálie 2021, ke které došlo v jejím 26. kole. Sportovní komisaři zohlednili jen a pouze samotnou kolizi, nevzali v potaz další možné konsekvence a situaci v šampionátu.

Toyota se snaží zpomalit rozmach elektrických vozidel