Verstappen překvapen stupni vítězů po startu z 16. místa

Piloti Red Bullu ve Velké ceně Číny obsadili třetí a čtvrté místo. V závěrečných kolech spolu sváděli vzájemnou bitvu, ta však změnu pořadí nepřinesla.

6 Štítky: GP Číny Red Bull Zveřejněno 9. 04 2017 — Pavel Fabry

Max Verstappen vůbec nečekal, že by ve Velké ceně Číny po startu ze zadních řad startovního roštu mohl vystoupit na stupně vítězů. Nizozemec v sobotu kvůli vynechávajícímu motoru nepostoupil z první části kvalifikace a do nedělního závodu tak vyrážel až ze 16. pozice. Už na konci prvního kola však byl sedmý.

Po první sérii zastávek v boxech, ve které jezdci přezouvali z přechodných na suché pneumatiky, Verstappen předjel Kimiho Räikkönena a týmového kolegu Daniela Ricciarda. Vedoucího Lewise Hamiltona sice chvíli stíhal, když ale Britovy měkké gumy začaly mít převahu nad Nizozemcovými superměkkými, jeho ztráta opět začala narůstat. V závěru Verstappen kvůli chybě podlehl Sebastianu Vettelovi, Ricciarda však za zády udržel a dojel třetí.

„V prvním kole jsem předjel devět aut, to není úplně špatné,“ radoval se v cíli Verstappen, kterého fanoušci v divácké anketě zvolili jezdcem dne. „Měl jsem z toho velkou radost, pak to byl velice dobrý závod. S vyvážením auta, které jsme včera nastavili, jsem toho před závodem moc neodjel, protože jsem nejel kvalifikaci, takže jsem v podstatě jen vezl auto do cíle. Jsem velice nadšený, že jsem na pódiu, to jsem vůbec nečekal, hlavně po startu ze 16. místa.“

Jediné, s čím byl Verstappen nespokojený, byla situace v závěrečných kolech. Před ním jedoucí Romain Grosjean podle jeho názoru ignoroval modré vlajky, kvůli čemuž Nizozemec nemohl jet tak, jak by si představoval a dostal se tak pod tlak ze strany kolegy Ricciarda.

Na argumenty, že Grosjean byl celou dobu příliš daleko před Verstappenem, pilot Red Bullu odpověděl: „Jeden a půl sekundy není tak moc. Celou dobu vlály modré vlajky. Člověka to otravuje. Jakmile jste v rozestupu do dvou sekund a zejména, když vaše auto je už tak nedotáčivé, je to hrozné.

Myslím, že on před sebou nikoho neměl a za námi také nikdo nebyl, takže se mohl přesunout za nás. Nakonec to můj závod nijak negativně neovlivnilo, ale není to ideální. Musíme se podívat, co se s takovými vozy dá dělat, když jsou vyvěšeny modré vlajky.“

Ricciardo odjíždí se smíšenými pocity, pódium mu těsně uniklo

Daniel Ricciardo viděl závěrečnou bitvu s Verstappenem z opačné strany a jelikož skončil čtvrtý, logicky radost neměl. Australan viděl důvod svého neúspěchu v pneumatikách. V prvním stintu se na své sadě trápil, v závěru pak začal mít problémy ve snaze držet se těsně Verstappena. Příliš nepomohl ani systém DRS.

„Mám smíšené pocity,“ řekl Ricciardo. „Je samozřejmě zklamáním nedostat se na pódium, když to dnes bylo tak těsné, ale pro tým je dobrý výsledek dojet třetí a čtvrtý. Já jsem ztratil spoustu času v prvním stintu, jelikož jsem měl problémy udržet přední pneumatiky naživu a to nás v podstatě vyšouplo z pódiových pozic.

Po první zastávce v boxech bylo auto dobře vyvážené a rychlé, což znamenalo, že jsem dokázal nějaký čas dohnat a snížit ztrátu na čelo. Ke konci závodu jsem viděl, že se Max na svých gumách trápí, ale jakmile jsem se k němu přiblížil, začal jsem se já trápit se svými. Tým nás nechal závodit, ale přestože jsem byl v dosahu DRS, nikdy jsem se nedostal tak blízko, abych mohl zkusit nějaký přesvědčivý manévr. Jeden jsem naznačil, ale vnitřní stopy do vlásenky byly poměrně kluzké a já jsem upřímně nikdy nebyl tak blízko, abych to zvládl.

Je také znát, že efekt systému DRS je na letošních vozech mnohem méně výrazný, což mi nepomohlo. Jako tým bychom měli být s výsledkem spokojení a také jsme se z dneška hodně poučili, ale pořád nás čeká nějaká práce, abychom snížili ztrátu na Mercedes a Ferrari.“

Diskuse k článku

6 komentářů: “Verstappen překvapen stupni vítězů po startu z 16. místa”

  1. Tomáš Richtr napsal:

    A celotýdenní stránce věnované události jste si všiml? :-O http://gpf1.cz/gp-australie-2017/

    Je to plakát jako Brno na spodnější části stránky a tam je shrnutí celého víkendu.

    Louis65: ale proc kdyz chci neco zjistit o zavode jako takovem musim nekam jinam, protoze tu nemohu najit ani to zakladni, jako je vysledkove listiny zavodu

  2. Lukáš Štěrovský napsal:

    Je to stejné jako vloni. Motor Renault, ale oficiálně TAG Heuer.

    Louis65:
    Loni jel Red Bull oficialne s motorem TAG Heuer (alespon podle statistik na jinem webu). Jak to je letos? Vy uvadite motor Renault (TAG Heuer). Vysledky se budou pricitat Renaultu nebo jako loni TAG Heueru?

  3. Lukáš Štěrovský napsal:

    Kalendář => pořadí jezdců (nebo týmů) => kliknout na číslo závodu v prvním řádku (tzn. 2 pro Čínu). To tě přesměruje na report: http://gpf1.cz/gp-ciny-hamilton-ma-po-vyhre-stejny-pocet-bodu-jako-vettel/
    Kalendář slouží pro obecné informace o velké ceně.

  4. Louis65 napsal:

    Loni jel Red Bull oficialne s motorem TAG Heuer (alespon podle statistik na jinem webu). Jak to je letos? Vy uvadite motor Renault (TAG Heuer). Vysledky se budou pricitat Renaultu nebo jako loni TAG Heueru?

  5. Louis65 napsal:

    Z vaseho webu jsem nekdy opravdu na prasky! Clanky jsou vyborne, proto vas web sleduji, ale proc kdyz chci neco zjistit o zavode jako takovem musim nekam jinam, protoze tu nemohu najit ani to zakladni, jako je vysledkove listiny zavodu. A jestli to tu nekde nahodou preci jen je, tak to je nekde schovane a ja to nemohu najit. Normalne bych to hledal – Kalendar sezony – GP Cina – jenomze tady je jen clanek a vysledky nikde!
    Poradi mi nekdo? Diky

  6. Paule napsal:

    Co takhle dát do pravidel že sezóna 2018 se pojede jen na vodě? Tenhle chlapec by buď vyhrál každý závod a nebo by boural. Jeho styl na vodě a ta drzost kterou občas při předjíždění předvádí mě fakt baví.

Napsat komentář