Verstappen mi připomíná Schumachera

Máme za sebou napínavou GP 70. výročí F1, která přinesla vítězství Maxe Verstappena a spoustu zajímavých strategických bitev. K závodu a jeho klíčovým faktorům se vyjádřil i sportovní ředitel F1 Ross Brawn.

Štítky: GP 70. výročí Ross Brawn Zveřejněno 11. 08 2020 — Petr Čermák

Silverstone nám poskytl nejlepší závod roku

GP 70. výročí F1 poukázala na fakt, že i změna směsí pneumatik může na stejném okruhu hrát důležitou roli. V případě druhého závodu na Silverstone to hrálo nejdůležitější roli.

Red Bull vykreslil brilantní strategii a Max Verstappen ji úžasně demonstroval. Rozdíly v chování pneumatik u jednotlivých týmů byly výrazné. Mercedes na své pneumatiky tlačil o poznání více a dostal je až za jejich limit, zatímco Red Bull nikoliv.

Vysoké teploty, měkčí pneumatiky a vyšší tlaky byly dohromady „smrtící“ kombinací pro Mercedes, který se s novými aspekty nedokázal vypořádat stejným způsobem jako Red Bull. Bezpochyby se jednalo o nejzajímavější závod roku.

Verstappen mi připomíná Schumachera

Max byl na Silverstonu excelentní. V mnoha faktorech mi připomíná Michaela Schumachera. Už jen když si poslechnete rádio, tak zjistíte, že má dostatek času na srandičky.

Limit auta není limitem Maxe Verstappena. Je schopen cítit jednotlivé části vozu a reagovat na ně. Vzpomínám si na Maxovy začátky ve formuli 1, kdy jasně demonstroval svou rychlost – nyní to už ale není jen o rychlosti, vyspěl ve výjimečného závodního jezdce.

Jeho rádiové zprávy mě baví, zejména komentář o tom, že „nechce řídit jako babička“, když ho tým poprosil o správné zacházení s pneumatikami. Dokazuje to, jak velkou víru ve svůj tým má a jak silný vztah si navzájem vybudovali.

Hülkenberg by měl ve formuli 1 zůstat

Bylo jasné, že to pro něj bude veliká fyzická zátěž. Nevím, jestli ho ke konci závodu netrápily bolesti, ale po celý víkend předváděl skvělé výsledky. Na to, že na něj ve formuli 1 nezbyla volná sedačka, si vedl obdivuhodně.

Před několika lety, když jsem byl ještě šéfem Mercedesu, jsem s ním málem podepsal. Pokud by se k nám nepřidal Lewis, byl Nico naší druhou volbou. Vždy jsem ho jako jezdce respektoval. Je silný a měl by ve formuli 1 zůstat.

Ferrari a Vettel by si měli sednout a promluvit si

Sebastian zažil další složitý víkend. Když se něco podobného stalo u mě v týmu, s jezdcem jsem si sedl a mezi čtyřma očima jsme si vysvětlili, co se děje.

Poté jsme do diskuse přivzali další členy, inženýry apod., kteří měli tu moc situaci zlepšit. Nyní zůstává otázkou, jakým způsobem se se svou situací Sebastian a jeho tým poperou.

Vettel je bezpochyby frustrovaný a oni musí najít způsob, jakým situaci minimálně do konce roku stabilizovat. Je to v zájmu obou stran. Musí z oboustranné porážky vyjít s oboustranným vítězstvím.

Vítězové a poražení výročního závodu F1 na Silverstonu

Formule 1 je v dobrých rukou

Na co GP 70. výročí F1 a dosud celá sezóna společně poukazují je to, že ve startovním poli máme velmi zajímavé mladé závodníky, což znamená, že je na co se těšit. Pozitivem je pak i rozpočtový strop, vyrovnanější přerozdělování peněz mezi týmy a nová generace monopostů, která přijde v roce 2022.

Charles Leclerc dojel do cíle s dalším brilantním výsledkem pro Ferrari. Je úžasný. Verstappen opět demonstroval svůj nekonečný talent.

Ačkoliv je Alex Albon ve stínu svého týmového kolegy, dokázal se během druhého závodu na Silverstonu zlepšit a odvést skvělou práci s perfektním výsledkem.

George Russell nezažil nejlepší víkend, ale v průběhu roku konstantně dokazuje, že má veliký talent.

Počkejte si na rozsudek v kauze Racing Point

Kontroverzní situace u Racing Pointu není pro formuli 1 ničím neobvyklým. Jsou v tom velké emoce a všichni mají co říct. Měli bychom si počkat na rozsudek a důvěřovat odvolacímu soudu.

Peugeot Cycles uvádí na trh řadu elektrokol Crossover