Verstappen má na mále! Je bod od zákazu startu
Verstappen má na kontě už celkem 11 trestných bodů, což znamená, že musí v následujících dvou velkých cenách jezdit naprosto čistě.
V uplynulých letech, kdy Red Bull dominoval, jsme byli zvyklí, že Max Verstappen jezdil v podstatě jako stroj a dělal minimum chyb. Inu, už minulou sezonu se situace změnila. Rakouská stáj nemá jednoznačně nejrychlejší vůz a štafetu přebral McLaren. Vloni rozdíl ještě nebyl tak markantní, ale letos už jsou papayové vozy nejrychlejšími na startovním roštu, a to Nizozemce dostává pod enormní tlak.
Kvůli tomu, že RB21 není zcela ideálním monopostem, začíná být Verstappen značně frustrovaný a zdá se, že se pomalu vrací Verstappenova verze z dob, kdy ve formuli 1 debutoval – bezhlavé manévry, které zpravidla končí kolizí a následným časovým trestem nebo ztrátou pozic pro další závod – v horším případě může k tomu vyfasovat “černé puntíky”. Ty jsou omezené stejně jako u běžného řidičského průkazu: jakmile jich jezdec během 12 měsíců nasbírá 12, dostane automaticky zákaz startu do následující velké ceny.
Před sezonou už měl na svém kontě osm trestných bodů – po dvou bodech dostal za kolize v Abú Dhabí a v Rakousku, v Mexiku za vytlačování. Jeden bod obdržel v Brazílii za překročení rychlosti během virtuálního safety caru a v Kataru za zbytečně pomalou jízdu v kvalifikaci.
GP Španělska 2025 si za rámeček rozhodně nedá. V závěrečné fázi závodu vyjel na trať safety car a všichni toho využili, aby přezuli na čerstvé gumy. Ovšem u Red Bullu se přepočítali a pro Verstappena už neměli žádnou červenou ani žlutě označenou sadu, proto mu museli nasadit tu nejtvrdší směs. A to byl kamen úrazu. Jak se dalo čekat, Verstappen byl ve výrazné nevýhodě oproti soupeřům, čehož se okamžitě snažili využít za ním jedoucí Charles Leclerc a George Russell.
Monačan se s drobným šťouchancem před trápícího se Verstappena dostal. Svoji pozici nechtěl dát zadarmo ani Russellovi, jenže když se snažil udržel Russella za sebou, byl do první zatáčky příliš široký, takže se ocitl mimo trať, ale přesto se vrátil před ním. Jeho inženýr Gianpiero Lambiase mu řekl, ať pozici ve čtvrté zatáčce Russellovi vrátí. “Na oko” to udělal, ale o zatáčku dále došlo ke kolizi.
Sice posléze pozici opravdu přepustil, ale přesto Verstappena čekal tvrdý trest. Komisaři jej označili jako viníka nehody a tvrdě jej potrestali. Kromě toho, že dostal 10 sekundový trest, kvůli němuž se propadl na 10. místo, mu byly připsány další tři trestné body. A to Verstappena staví do velmi nepříjemné situace. Je totiž pouhý bod od zákazu startu! Hrozba vyprší 30. června, což znamená, že následující dvě velké ceny v Kanadě a Rakousku musí přežít bez jakéhokoliv prohřešku.






