Verstappen: Díky brzké zastávce a safety caru jsme porazili Mercedes

V závodu GP Singapuru, kde byla hlavní pozornost upřena na souboj uvnitř Ferrari a stíhací jízdu Hamiltona, se tak trochu nenápadně probojoval Max Verstappen na třetí místo. Dle Nizozemce brzký pit stop byl trochu štěstím v neštěstí, když měl potíže se svými pneumatikami.

Štítky: GP Singapuru Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 22. 09 2019 — Martina Nová

Red Bull byl před závodním víkendem pasován spolu s Mercedesem do role favorita. Jenže poté, co se Max Verstappen dokázal kvalifikovat „jen“ na čtvrtém místě, kde je předjíždění velmi obtížné, měl na neděli před sebou nelehký úkol. Přesto se však dokázal probojovat na stupně vítězů ve dvouhodinovém závodě.

„Jsem rád, že jsem opět na pódiu. Celý závod šel dobře a rychlost byla v pořádku,“ řekl Nizozemec, který se musel v závěru bránit útočícímu Hamiltonovi. Nicméně Verstappen vytrval a dojel si pro třetí místo. „Tady je vždy těžké předjíždět, takže je velmi pozitivní, když vám vyjde strategie.

Start se mi povedl, ale na začátku se jelo opravdu pomalu, jak jsme byli blízko u sebe,“ vzpomíná mladý závodník. „Pak jsem začal trochu bojovat s pneumatikami. Zadní byly příliš studené, protože jsme jeli tak pomalu. Zajeli jsme tedy do boxů, což nám ve výsledku pomohlo, jelikož jsme předjeli Lewise,“ vysvětluje Verstappen.

„Pak už to bylo jen o práci s pneumatikami. Což bylo celkem těžké během těch tří restartů po výjezdech bezpečnostního vozu, gumy byly velmi studené. Závod byl obtížný, ale hlavně na konci, když na mě začal Lewis tlačit. Měl novější pneumatiky o osm kol,“ prozradil jezdec Red Bullu.

„Máme pěknou sumu bodů, spoustu věcí k analýze a mnoho práce. Jsem rád, že jsme mezi prvními třemi.“ Max Verstappen také potvrdil, že strategie rakouské stáje odpovídala trochu hře na kočku a myš. „Dnes to tak opravdu bylo. Zajeli jsme do boxů ve stejném kole jako Seb a měli jsme hlavně užitek z toho, že Mercedes špatně vyhodnotil situaci. Měli nejrychlejší auto na trati a mladší pneumatiky, kdyby nevyjel tolikrát safety car, mohli jsme s nimi mít mnohem větší starosti,“ dodává Nizozemec.

Diskuse k článku

Napsat komentář