Verstappen a Alonso v Itálii z konce startovního roštu
Co mají společného Max Verstappen a Fernando Alonso? Kdepak, to není začátek anekdoty, ale holá realita – oba jezdci nedokončili předchozí Grand Prix Belgie a v Itálii odstartují až ze chvostu startovního pole kvůli penalizacím.
Max Verstappen musel v rámci Grand Prix Belgie opět odstoupit, a to z pátého místa. Stalo se tak ve stejném víkendu, kdy Nizozemec nasadil čtvrtý, tedy poslední možný spalovací motor bez toho, aniž by obdržel penalizaci. Na štíru je Verstappen také s MGU-H (použil čtyři kusy). Oproti tomu zatím využil tři turba a jen dvě MGU-K.
„Chápu Maxovu frustraci, ale většina z jeho technických potíží je mimo naši kontrolu,“ naráží šéf Red Bullu Christian Horner na nespolehlivou pohonnou jednotku Renaultu. Horner byl tím, který přiznal nutnost nasazení dalších dílů v Monze a tím pádem i penalizaci pro Nizozemce.
„Náš dodavatel motorů se nám za to omluvil. Taky se obává o svůj produkt a životnost, která není taková, jaká by měla být. Max je z toho opravdu zoufalý. Nevíme, co se děje v zákulisí, ale v minulosti Renault vždy dodával oběma našim jezdcům stejné vybavení. Zdá se, že máme jen smůlu. Daniel měl taky dost poruch, ale většinou v pátek nebo v sobotu.
Kvůli problémům Red Bullu všichni tepou do Renaultu, ale že jim motory dodává TAG Heuer si asi ještě nikdo nevšiml.
🤗
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) August 27, 2017
Vždycky ale vzhlížíte do budoucnosti s nadějí. Ferrari se dokázalo dát dohromady, a to bylo v horší situaci než Renault. To dokazuje, že se správnými lidmi je možné vrátit se na čelo,“ tvrdí Horner.
Verstappen nebude jediný, kdo v Monze odstartuje ze zadních pozic. Druhým nešťastníkem bude Fernando Alonso, který je na tom co do počtu odstoupení letos podobně jako jezdec Red Bullu. V případě Alonsa se McLaren snaží o odbytí penalizace tak, aby maximalizoval své šance pro nadcházející závod v Singapuru.
Španěl by měl dostat pohonnou jednotku čtvrté specifikace. Ta měla být připravena už v Belgii, ale Honda tento termín nesplnila, a tak nasadila kompromis v podobě verzí 3.5 a 3.6. Odhaduje se, že v současnosti japonský motorář ztrácí 80 koňských sil na motory Mercedes zákaznických stájích. I s ohledem na konfiguraci okruhu v Monze tak Honda zřejmě svým způsobem vzdává Grand Prix Itálie.
„Plánovali jsme to,“ řekl Alonso o penalizacích pro kolegu Vandoorna, které v Belgii čítaly celkem šedesát míst na startu. „Teď jsem na řadě já. Snažíme se získat z penalizací výhodu. Musíme najít to pozitivní a soustředit se na práci pro tým,“ tvrdí Alonso, který v Monze dostane šestý spalovací motor a MGU-K. Co se týče MGU-H a turba, bude se jednat již o osmý kus od obou komponent.
Diskuse k článku