Velké týmy se začnou bát těch malých

Šéf týmu Renault Cyril Abiteboul předpovídá, že dobrá partnerství mezi továrními týmy a jejich 'zákazníky' skončí, neboť se stanou nebezpečnými.

Štítky: 2022 Pravidla Zveřejněno 21. 06 2020 — Tomáš Richtr

Současná formule 1 se vyznačuje existencí dvou skupin: tovární týmy a na nich závislé menší týmy. Závislost vyplývá nejvíce z dodávek motorů a dalších důležitých komponent. Mercedes si tak kontroluje Racing Point nebo Williams a od příštího roku bude dodávat motory McLarenu. Zákazníkem Ferrari je Alfa Romeo a Haas, Alpha Tauri je přímo juniorkou Red Bullu s motory Honda.

Formule 1 příští rok zavádí rozpočtové stropy a systém aerodynamických hendikepů a bonusů. Sezona 2022 pak přinese novou generaci formulí.

Cyril Abiteboul předpovídá, že týmy se výkonnostně výrazně přiblíží. Renault, který bude od příští roku bez odběratele motorů, vztah továrních a menších týmů dlouhodobě kritizuje. Podle něj nová pravidla situaci pomohou částečně vyřešit.

“Rozpočtový strop byl problém. Buď nebyl rozpočtový strop žádný, nebo byl tak vysoký, že to neřešilo problém dvou kategorií v F1,” tvrdí Abiteboul. “Teď máme rozpočtový strop nízko nastaven a startovní pole bude podstatně více srovnané. Jsem zvědav, jaký to bude mít dopad na spolupráci týmů.

Mercedes teď nemá problém s tím, že mu Racing Point kopíruje auto. Jestli je to legální, nebo ne, to je teď jedno. Ale prostě Mercedes nemá problém pomoci Racing Pointu se zlepšením jejich auta. Jsem ale zvědavý, jestli to samé bude platit v roce 2022.”

Podle Abiteboula se velké týmy těch menších začnou bát.

“Najednou bude kdokoli nebezpečný pro kohokoli,” předpovídá Abiteboul. “Situace bude jiná. A těžit z toho budou fanoušci. Už konečně pomine situace, kdy současný systém dvou kategorií chrání tři největší týmy.”