Vedení FIA výrazně otočilo v řešení ochrany kokpitu a jezdce

Vedení Mezinárodní automobilové federace upustilo od neestetického a objektivně neoblíbeného systému ochrany kokpitu a jezdce, pod názvem 'Halo' – svatozář. Nyní se soustředí na elegantnější řešení takzvaného 'štítu'. Testovat jej hodlá ještě letos.

2 Štítky: Aeroscreen Bezpečnost FIA Halo Zveřejněno 25. 04 2017 — Tomáš Richtr

Odpudivě vypadající konstrukce ‘svatozáře’ si vysloužila relativně mohutnou vlnu kritiky, ačkoli od zkušených závodníků, jako je například Alexander Wurz, byla naopak obhajována. Vedení F1 řešení svatozáře zkoušelo celkem intenzivně již od předsezonních testů ročníku 2016.

Kimi Räikkönen zkouší systém Halo v Barceloně

Red Bull přišel s vlastním návrhem, přičemž oponoval, že důležité je soustředit se také na estetickou stránku věci. Není bez zajímavosti, že právě během loňské GP Ruska Red Bull své řešení štítu představil v tréninku na samotný závod. Od investic do vývoje ale pro laxnost FIA později upustil.

Systém trojbodové konstrukce ‘svatozáře’ se stal terčem vtipů a někteří piloti byli ochotni riskovat své zdraví, jen aby nemuseli ve formulích osazených tímto řešením jezdit. Silné reakce vyústily v rozhodnutí FIA nápad svatozáře opustit a soustředit se na řešení ‘transparentního štítu’.

Testovaná řešení bychom měli vidět na dráze již letos. FIA plánuje nasazení mandatorního systému již v roce 2018.

Ricciardo: Je několik způsobů, jak ochránit ‚Canopy‘ před nečistotami a deštěm

Diskuse k článku

Napsat komentář