Vedení F1 si přeje spolupráci s MotoGP

Ross Brawn během GP Španělska mluvil s výkonným ředitelem MotoGP. Líbí se mu totiž závodní formáty doprovodných sérií královské kubatury, navíc chce odstranit i termínové kolize.

Štítky: Liberty Media Ross Brawn Zveřejněno 17. 05 2017 — Josef Nekvinda

Formule 1 jakožto sport prochází obdobím velkých změn, které si předsevzalo jeho nové vedení. Z tohoto důvodu Liberty Media hledá cesty, jak tyto cíle naplnit. Zatím se po nápadech porozhlíží v jiných závodních sériích – nyní v MotoGP. Za jakýmsi otevřenějším přístupem se pochopitelně skrývá jméno Rosse Brawna, ředitele sportovní oblasti formule 1.

Se svým protějškem z MotoGP, Carmelem Ezpeletou (výkonný ředitel držitele komerčních práv Dorna – pozn. redakce), prý ve Španělsku v době konání GP F1 diskutovali o oblastech společné kooperace. Prvním styčným bodem, který se takto nabízí, jsou proto vzájemně kolidující termíny závodů obou sérií.

Celkem v letošní sezoně dojde na osm takových střetů o fanouška, který si bude muset vybrat to, či ono. Dvakrát tato situace nastala hned při prvních dvou podnicích kalendáře a znovu k tomu dojde například i při vyvrcholení obou šampionátů 12. listopadu. Řešení této situace do budoucna je tak zcela na místě.

„Není to chytré. Nejsme natolik pyšní, abychom se nemohli poradit s jinými šampionáty a vypracovat tak nejlepší cestu vpřed. Je těžké žonglovat s termíny a ne vždy můžete dosáhnout všeho, po čem toužíte. Přinejmenším jsme se ale pobavili nad řešením,“ uvedl Ross Brawn pro agenturu Reuters v zázemí okruhu Catalunya.

„Líbí se mi meritokracie, kterou mezi sebou mají Moto3, Moto2 a MotoGP. Líbí se mi ten progres, jakého dosahují. Když se podívám na komerční stránku, pak je zajímavá strukturou týmů a jejich dohod se zákaznickými týmy. Myslím, že je to zajímavý prvek.“

Brawn však s MotoGP sdílí i další myšlenky. Zamlouvají se mu kupříkladu stejné závodní formáty juniorských šampionátů a na toto konto dodal: „Je to skvělou ukázkou toho, jakým směrem bychom se měli vydat.“ Fanoušek díky totožnému programu všech doprovodných sérií může sledovat závodníky v jejich cestě na vrchol a jsou zde i jasné znaky snadnější interakce.

Pravdou ovšem zůstává, že do formule 1 zatím vstupují piloti z různých sérií a mnozí z nich nejsou týmy vybíráni dle míry talentu, spíše jak pro své finanční možnosti.

„Měli bychom tu mít 22 nebo 24 nejlepších pilotů světa. Jsou tu jisté komerční okolnosti, což znamená, že ne vždy toho lze dosáhnout. Je to složitý problém, neboť musíte vystavit týmy situaci, kdy nebudou nuceni k takovým komerčním rozhodnutím přistupovat, ale budou se rozhodovat pouze na základě nalezení nejlepšího závodníka,“ uvádí dále Brawn.

Spravedlivější odměňování týmů, rozhodování o tom, jak budou vypadat pohonné jednotky po roce 2020 nebo nová podoba aut, která by umožnila těsnější souboje na trati. To jsou další hlavní body na Brawnově seznamu, pro než by rád nalezl racionální a zejména fungující řešení. V žádném případě však fanoušek nesmí nabýt dojmu, že lze tento proces jakkoli uspěchat.

„Ve formuli 1 nenastane revoluce, kde najednou přijdeme s velkou změnou a všechno se rázem zlepší. Bude to neustálý proces. Dokud skutečně neobjevíme směr, kterým by se měl tento sport ubírat, nebudeme měnit nic zásadního. Je to příliš riskantní. To, co musíme udělat, je, rozvíjet tento sport, aby v tomto období byl co nezábavnější.“

Diskuse k článku

Napsat komentář