Vedení F1 považuje bočnice Mercedesu za legální, Red Bull nikoliv

Ross Brawn říká, že nevěří, že radikální design Mercedesu „bez sidepodu“ porušuje technické předpisy.

Štítky: Christian Horner Mercedes Ross Brawn Zveřejněno 11. 03 2022 — Jiří Košta

Mercedes způsobil rozruch v paddocku Bahrajnu tím, že ve srovnání s úvodním předsezonním testem v Barceloně představil na svém W13 dramaticky přepracované sidepody.

Design Mercedesu „bez sidepodů“ vedl ke zprávám, že šéf Red Bullu, Christian Horner, zpochybnil legálnost designu W13. Tyto zprávy však byly popřeny Red Bullem, který odmítl citace připisované Hornerovi jako „nesprávné“.

Ředitel motoristického sportu formule 1 Ross Brawn, který byl hlavním architektem radikálního přepracování technických předpisů pro letošní sezonu, řekl, že design Mercedesu „bez sidepodu“ je extrémní koncept.

„Myslím, že není pochyb o tom, že koncept Mercedesu jsme nepředpokládali. Myslím si, že je to velmi extrémní výklad pravidel a myslím si, že nevyhnutelně dojde k mnoha debatám o jejich výkladu,“ říká Brawn.

„To se děje s novými předpisy. Jakkoli se snažíte uzavřít všechny možnosti, a věřte, že jsme jich uzavřeli stovky, inovace ve formuli 1 jsou vždy extrémní. Z našeho pohledu jde tedy do značné míry o to, zda to ovlivňuje cíle předpisů. Z pohledu týmů si chtějí být jisti, že nikdo nepřijímá výklad, který nepovažuje za správný. Takže si myslím, že v příštích dnech bude hodně debat.“

Brawn říká, že neviděl žádné návrhy od týmů, které by podle něj porušovaly technické předpisy nebo byly v rozporu se záměrem revidovaného balíčku pravidel pro rok 2022.

„Myslím, že je nemožné předvídat kreativní rozsah týmů. Jakmile dostanou předpisy, máte 1 000 inženýrů, kteří pracují na všech předpisech a na tom, jak je mohou používat. Takže některá z těchto řešení jsme upřímně nikdy nepředpokládali.

Myslím, že se vrátíme k prozkoumání těchto řešení a ujistíme se, že zachovávají cíle nových pravidel. Myslím, že ano – naše prvotní dojmy jsou takové, že zde není nic, o co bychom se příliš zajímali, pokud jde o cíle těchto předpisů.

Takže je fascinující vidět tak širokou škálu řešení. Myslím, že se pro týmy stalo zásadní změnou, je spousta nových inovací chladičů, spousta nových inovací ve výměnících tepla a radiátorech, které se staly dostupnými, a to jim dalo větší prostor pro vytváření návrhů, které máme my.“

Horner odmítl tvrzení, že navrhl, aby design Mercedesu byl přezkoumán.

„Jsem trochu překvapen, že čtu komentáře, které jsem měl dávat. Abych k vám byl upřímný, nevěnoval jsem tomu velkou pozornost. Zjevně to byl docela odlišný koncept,“ komentuje situaci Horner.

Volvo vyvíjí až pět elektromobilů najednou