V zákulisí se pracuje na návratu Péreze do F1
Management a sponzoři Sergia Péreze začali pracovat na tom, aby se mexický závodník v příštím roce vrátil na startovní rošt.
Když jsme mluvili o šancích loňských “odpadlíků” na potenciální návrat do F1, Sergio Pérez byl pro mě na druhém místě za Valtteri Bottasem a to jen kvůli tomu, že zatímco ze slov Bottase bylo patrné, že se chce na startovní rošt vrátit, na vyjádření Péreze jsme museli čekat o něco déle.
Čím dál více je zřejmé, že ani Pérez nechce, aby jeho štace v Red Bullu byla tou poslední ve formuli 1. Mexický závodník přišel o místo na konci minulého roku poté, co Red Bull shledal jeho výkony jako nedostatečné. Zatímco Max Verstappen si dojel pro čtvrtý mistrovský titul v řadě se ziskem 437, Sergio Pérez skončil v šampionátu osmý se ziskem 152 bodů. Red Bull díky tomu obsadil až třetí místo v poháru konstruktérů.
Rakouskému týmu již nestačily peníze, které do týmu tekly od Pérezových sponzorů. Potřebovali také výsledky a ty mexický závodník bohužel v roce 2024 nedoručil a tak byla jeho smlouva pro roky 2025 a 2026 zrušena.
Společnost Telmex, která je největším sponzorem Péreze, aktuálně vede důležité rozhovory s týmy ve formuli 1. Mezi favority může patřit nová stáj Cadillac, pro kterou by byli sponzoři a pilot ze Severní Ameriky s velkými zkušenostmi ve formuli 1 přínosem.
“Mluvili jsme se všemi a, řešili jejich plány a jestli je v nich nějaké místo pro Checa,” řekl Jimmy Morales, vedoucí sponzorského programu Escuderia Telmex Telmel. “Důležité je, že má zájem. Je to o klidu a schopnosti soustředit se na svou práci. Je třeba zvážit mnoho věcí, abyste podali co nejlepší výkon. To je to, co hledáme pro Checa.”
Přesně toto prostředí by mohl Pérez v Cadillacu dostat. Americká stáj vstoupí do formule 1 v příštím roce a po první dva roky bude odebírat motory Ferrari. Pro Péreze by se jednalo o návrat k motorům Ferrari po dlouhé době. V letech 2011 a 2012 závodil za Sauber, který měl v útrobách motor z Maranella.