V roce 2017 se do F1 vrátí tankování během závodů

Strategická skupina dohodla několik změn pravidel pro rok 2017, pit stopy dostanou starý náboj.

7 Štítky: FIA Pravidla Strategická skupina Tankování Zveřejněno 15. 05 2015 — Jan Pastorek

Strategická skupina dohodla několik změn pravidel pro rok 2017, pit stopy dostanou starý náboj.

Ve snaze zatraktivnit podívanou na trati zavede formule 1 změny, FIA oznámila, že od roku 2017 budou motory hlučnější a točit vyšší otáčky. Celkově by výkon měl narůst tak, aby vozy zrychlily o pět až šest sekund na kolo.

Cílem je také agresivnější vzhled vozů, které by navíc měly být být lehčí a mít širší pneumatiky.

Z pohledu diváků bude velmi viditelnou změnou návrat tankování během zastávek v boxech. Vozy F1 doplňovaly palivo během závodů naposledy v roce 2009. Od roku 2010 nastupují na start s palivem, které jim musí vystačit do cíle.

Tankování během závodů bude znamenat nový prvek pro stratégy, protože vozy budou po zastávkách těžší, takže nové pneumatiky nebudou mít takový efekt pro zrychlení. A pokud se nezmění rychlost tankovacích zařízení, opět nebude rozhodující čas výměny kol, omezující pro délku pit stopu bude doba tankování.

Spotřeba paliva zůstane omezena i nadále na 100 kilogramů. Zda zůstane i omezení průtoku paliva na 100 kg za hodinu, FIA neuvedla.

Představitelé formule 1 se také zamyslí nad formátem závodních víkendů, v diskuzi je rovněž změna technických pravidel, která by zajistila, že jezdci budou startovat do závodů zcela bez pomocí techniky.

 

Diskuse k článku

7 komentářů: “V roce 2017 se do F1 vrátí tankování během závodů”

  1. Jura napsal:

    Já to chápu jako částečnou nápravu Mosleyho vražedné politiky přehnané bezpečnosti. Ačkoliv to je to jediné v čem uznávám nějakou jeho zásluhu, všeho moc škodí. Za tohoto škůdce se snižovaly výkony motorů, zvyšoval důraz na aerodynamiku, zůžily se přední pneu .. samé značně kontraproduktivní změny které se dnes obracejí zpět, a F1 se zlepšuje.
    Co dál, rozvázat ruce traťovým projektantům .. ?
    Nebo že by konečně někdo prosadil takovou relativně banalitu, jako dannou hmotnost jezdce plus sedadla ? Aby nebyl předem ve výhodě padesátikilový pubescent oproti tělesně normálnějšímu leč talentově stejně vybavenému soupeři ..

  2. Radek Hudin napsal:

    Připadá mi to jako „odvolávám, co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil!“ Nejdřív zakážeme tankování, pak povolíme, nejdřív drážkové gumy, ale vlastně jsou lepší slicky, zavedeme nové motory a hybridní technologii, ale vývoj stojí obrovské peníze, což zničí zákaznikým týmům finance atd.
    Konečně jsem pochopil, co mi vadí na všem kolem F1 – rozhodování „úředníků“ FIA a dalších (mozkem našich poslanců) podle diktátu jednotlivých automobilek (lobbistů)!

  3. KulatyCtverecek napsal:

    Já osobně návrat tankování kvituji s povděkem. F1 byla vždy spíše strategickou záležitostí. Rozdílné množství paliva, délek stintů a počtů zastávek bude strategicky zajímavější. Kor když si budou týmy moci vybírat směsy pneumatik. Plně natankovaný monopost s tvrdou směsí na „celý závod“ vs monopost na super měkké směsi s „prázdnou“ nádrží a pěti pitstopy, není to zajímavé? 😉 V minulosti se mi vždy líbilo, když výkonější auto skončilo v kvalifikaci hlouběji v poli kvůli plnější nádrži a pak se prokousávalo vpřed. Na trati se stejně moc nerozhoduje. Na startu se seřadí podle výkonosti a do cíle dojedou až na vyjímky jako vláček. Takhle to bude zajímavější.

  4. ej_kej_ej napsal:

    Tak nevím jestli zrovna dotankování něco zásadního na atraktivitě vyřeší…teď mnozí spílají na příliš jednoduchá předjíždění díky DRS ačkoliv ani to oboum „mistrům“ světa z Ferrari jaksi ve dvou po sobě jdoucích závodech nedokázalo pomoci předjet o třídu pomalší Williams. No a z dotankováním se veškeré předjíždění vrátí do boxů, tedy přesně tam, kde se většinou předjíždělo i za poslední éry tankování….že budou moci více šlapat na plyn je sice hezké, ale na ten budou přeci šlapat všichni víc.
    Já kvituji pouze návrh bezasistenčních startů.

  5. Rendy napsal:

    Zix:
    Rendy – Nemají benzín náhodou zadarmo? Si myslím, že nějaká čerpací stanice mile ráda využije reklamy, aby mohla říct „Tým Formule 1 používá naše palivo“.
    Viz myslím je celý roky u McLarenu Mobil 1, u Ferrari Shell, kdysi Elf/ Total u Renaultu.

    Tam určitě nejde o palivo, protože na závod budou moct spotřebovat stejné množství, jako teď, ale jde o tankovací zařízení, které musí dopravit a také obsluhu. Já si ale nemyslím, že by šlo o nějaké vysoké častky oproti jiným daleko větším výdajům za provoz továrny, tunelů, atd. 😉 Jde jen o to, že se to o tyhle faktory „lehce“ navýší a divím se, že to těm menším týmům nevadí. 😉

  6. Zix napsal:

    Rendy – Nemají benzín náhodou zadarmo? Si myslím, že nějaká čerpací stanice mile ráda využije reklamy, aby mohla říct „Tým Formule 1 používá naše palivo“. 😉
    Viz myslím je celý roky u McLarenu Mobil 1, u Ferrari Shell, kdysi Elf/ Total u Renaultu.

  7. Rendy napsal:

    Beru z5, že strategická skupina o5 nic nevyřešila. 😉 Ještě ty změny nejsou jisté, ale aspoň je vidět, že mají snahu něco vyřešit a snad i poslouchají názory fanoušků. 🙂 Jen mi není jasné, jak to chtějí udělat, aby se nenavýšily výdaje, díky znovuzavedení tankování, protože finance a také bezpečnost byly hlavní důvody pro jeho zrušení…

Napsat komentář