V Red Bullu panuje rozhořčení. RB21 nefunguje podle představ
Technický šéf Red Bullu Pierre Waché prozradil, že testy neprobíhaly podle plánů. Nedokázali odstranit neduhy RB20?
Ještě na začátku předsezonních testů byl poradce rakouské stáje Helmut Marko nadšený z toho, že zjistili příčinu loňských problémů. Tvrdil, že je “z velké části”, ne-li “možná úplně” vyřešili.
Nicméně o dva dny později lze vyčíst z výrazů inženýrů v garáži Red Bullu nejistotu. Jsou problémy nového RB21 větší, než se očekávalo?
“Nejsem tak spokojený, jak bych mohl být,” přiznává Waché, pro kterého to bude první sezona bez konstruktérského mága Adriana Neweyho. “Auto ne vždy nereagovalo tak, jak bychom si přáli.”
Zdá se tedy, že přetrvávají problémy s ovladatelností, na což si vloni Max Verstappen neustále stěžoval. Přesto dokázal svůj vůz nějakým způsobem ukočírovat a dojet si pro čtvrtý titul v řadě, ale tým se propadl v Poháru konstruktérů až za McLaren a Ferrari na třetí místo.
Nizozemec však s Wachém příliš nesouhlasí, protože po prvním dni prohlásil, že jej řízení nového RB21 bavilo. Ale v pátek se přeci jen problémy s ovladatelností na trati objevily, když se v první zatáčce roztočil.
“Myslím, že jsme měli slušný den. Bylo tam pár menších problémů, ale celkově jsme splnili docela dost z toho, co jsme si naplánovali. Myslím si, že to nebylo špatné, ale zároveň máme stále co dělat, což se dalo čekat, a budeme nadále pracovat a snažit se zlepšit,” uvedl čtyřnásobný mistr světa.
Nicméně Waché nestrká hlavu do písku a snaží se zůstat pozitivní: “Ubírá se to dobrým směrem. Jen možná ne tolik, jak jsme očekávali. Musíme na tom zapracovat pro první závod a další vývoj.”
Na jednom se ale oba shodují: Jakou mají skutečně formu, zjistí až v Melbourne, kde se i ostatní týmy ukáží v plné síle.
Velkým otazníkem je také spolehlivost RB21. Jak ve středu, kdy bojovali s únikem v chladiči, tak i pátek měli na kontě nejméně odjetých kol, a sice 81. Ostatní týmy překonali hranici 100 kol.
Celkově tým absolvoval 304 kol, což je nejméně ze všech. Pro porovnání: Mercedes odjel 458 kol, což je o 50 procent více než Red Bull.
“Testování neprobíhalo tak hladce, jak jsme očekávali,” přiznal Francouz, ale zároveň zdůrazňuje, že “je lepší odhalit problémy tady, než později v sezoně. Přesně kvůli tomu jsme tady – abychom porozuměli autu” a ani počasí, které nebylo zrovna pro Bahrajn typické – nízké teploty a déšť – jim nehrálo do karet. To ale bylo pro všechny týmy stejné. Přesto se “snažili prozkoumat potenciál vozu a pochopit, jak reaguje na různá nastavení”, což se jim podle Wachého podařilo.
Jak je na tom Red Bull v porovnání se soupeři? “Viděli jsme, že (první) čtyři týmy vypadají celkem rychle, a my jsme mezi nimi. Ale nezaměřovali jsme se příliš na ostatní, nýbrž na svůj vlastní program,” uzavřel.