V “nečekaných situacích” Ferrari ve srovnání s Red Bullem ničí pneumatiky

Charles Leclerc říká, že Ferrari zlepšilo opotřebování pneumatik, ale v některých podmínkách na trati se nemůže rovnat Red Bullu.

Štítky: Charles Leclerc Ferrari Zveřejněno 27. 10 2022 — Jiří Košta

Leclerc stál na stupních vítězů v každé z posledních pěti velkých cen, ale Red Bull vyhrál všech posledních osm. Pilot Ferrari proměnil pouze dvě ze svých osmi přes pole v letošní sezoně ve vítězství.

Před Velkou cenou Spojených států minulý víkend Leclerc označil management pneumatik za klíčovou oblast, na které musí Ferrari zapracovat. Myslí si, že bylo dosaženo zisků, ale Ferrari stále ztrácí.

„Myslím, že co se týče komunikace, strategie a tak dále, bylo to několik závodů, kdy jsme na tom pracovali, a už jsem viděl pozitivní signály. Je to dobré,“ řekl.

„Pak je tu opotřebovávání pneumatik, jak jsme viděli v posledních závodech, je to trochu složitější. Musíme zjistit všechny jeho příčiny. Ale to je nepřetržitá práce, kterou děláme a v níž se zlepšujeme. Myslím, že jsme to letos viděli, v některých závodech jsme byli velmi dobří s managementem pneumatik, jediné, co potřebujeme, je být dobří ve velmi specifických situacích.

)

Stejně jako v Japonsku byla neděle o něco chladnější, samozřejmě také pršelo. A když je to trochu nečekaná situace, v tom pravděpodobně nejsme tak dobří, jako je možná Red Bull. Takže na tom musíme zapracovat.”

Po třetím místě ve Velké ceně Spojených států Leclerc zdůraznil, že management pneumatik je stále jedním z klíčových nedostatků Ferrari.

„Jsem svým způsobem spokojený, protože jsme odstartovali na 12. místě, takže umístění na stupních vítězů je dobrý úspěch. Ale když se podívám na závod, je to samozřejmě trochu zklamání.

Měli jsme tempo, ale ke konci závodu jsme měli trochu moc opotřebení. Ale budeme pracovat a nakonec P3 není tak špatné.”

Safety Car uprostřed závodu pomohl těm, kteří si prodlužovali své úvodní stinty, aby udrželi své pneumatiky v dobré kondici. Ale Leclerc zajel do boxů z čela pro nové pneumatiky, jakmile Safety Car vyjel a vrátil se do závodu na čtvrtém místě, což znamenalo posun o dvě místa, než kde byl, než jezdci začali zajíždět do boxů.

Měli jsme trochu štěstí s Safety Carem ve správný čas, což nás vrátilo do závodu. Ale pak jsme bohužel utrpěli trochu příliš velkou degradaci pneumatik, abychom mohli bojovat o vyšší příčky. Je to zlepšení, ale musíme udělat všechny kroky.

Byl jsem si docela jistý, že pódium je možné, pokud uděláme všechno perfektně. Když se ohlédnu zpět, myslím, že komunikační strategie byla správná. Správa pneumatik, stále musíme udělat krok, jak jsem řekl, ale pracujeme správným směrem.”

Gymkhana je elektrická. Ken Block řádí v Las Vegas