V návaznosti na Monako navrhuje Whiting prodloužení kvalifikace při žlutých vlajkách
Ředitel závodů a technický delegát FIA Charlie Whiting si myslí, že má alespoň částečné řešení pro situace, jako nastala v monacké kvalifikaci.
Ředitel závodů a technický delegát FIA Charlie Whiting si myslí, že má alespoň částečné řešení pro situace, jako nastala v monacké kvalifikaci.
Nico Rosberg ve svém posledním kole chyboval, vyjel mimo trať, a než se vrátil, vlály žluté vlajky, což donutilo zpomalit Lewise Hamiltona, Daniela Ricciarda, Sebastiana Vettela a Sergia Péreze. Whiting proto přemýšlí nad opatřením.
„Proč kvalifikaci neprodloužíme o minutu v případech, kdy se v posledních třech minutách objeví žluté vlajky?“ uvedl pro Auto Motor und Sport.
Otevřel by se tak prostor pro další pokusy, ale řešení to samozřejmě není stoprocentní. Protože pokud by žluté vlajky vlály stejně jako u Rosberga těsně před koncem, prodloužení kvalifikace o jednu minutu by umožnilo další pokus jen těm, kdo by na něj měli dost paliva, s dotankováním by ho nestihli.
V každém případě by se změnou musely souhlasit všechny týmy, pokud by měla být zavedena v dohledné době.
Další aspekt Rosbergovy chyby je, že ji Hamilton za chybu nepovažuje. Whiting prozradil, že oba jezdci Mercedesu brzdili v první zatáčce o osm metrů později, riskovali tedy víc než v předchozích kolech. Rosberg pak v prvním sektoru ztratil 0,124 sekundy na svůj nejlepší čas a začal ještě víc riskovat. V měřicím bodě mezi Casinem a inkriminovanou zatáčkou Mirabeau jel o 7 km/h rychleji a skončil mimo.
Diskuse k článku