V Monaku zatím středu pole vévodí Toro Rosso v čele s Vergnem

Hned trio jezdců ze středu pole proklouzlo v kvalifikaci až do závěrečných bojů o pole position. Vergneho v nich doprovodili ještě Kvjat a Pérez.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 24. 05 2014 — Tomáš Bohuslav

Hned trio jezdců ze středu pole proklouzlo v kvalifikaci až do závěrečných bojů o pole position. Vergneho v nich doprovodili ještě Kvjat a Pérez.

Toro Rosso

Stáj s Faenzy může být na základě výsledků s průběhem sobotní kvalifikace maximálně spokojena. Oba její piloti proklouzli do první desítky na startovním roštu, díky čemuž významně znásobili své šance na bodovaná umístění v zítřejším závodě.

„S dnešní kvalifikací jsem velmi spokojen, za sebe rozhodně, ale také za tým, který si za tu svoji tvrdou práci nějaký dobrý výsledek zasloužil. Mít oba vozy v nejlepší desítce je pro všechny skvělým úspěchem. Mé poslední kolo na super měkkých pneumatikách bylo ovlivněno žlutou vlajkou, to první bylo ale dostatečné na zajištění sedmé příčky, což je pro start zítřejšího závodu celkem dobrá pozice. Pokud se nám podaří poskládat všechno dohromady, jsem přesvědčen, že můžeme s oběma vozy dojet na bodech. Rozhodně na to budu tlačit, abych si přinejmenším tu sedmou pozici udržel až do šachovnicové vlajky.“

V případě Daniila Kvjata byla dnešní kvalifikace velmi rozporuplná. Nejprve stihl v její první části očesat nos svého tora rossa, načež se probojoval až do závěrečné dvanáctiminutovky.

„Tohle byla rozhodně ta nejkomplikovanější kvalifikace mé kariéry. V Q1 jsem znenadání ztratil záď a dotkl se zdi, takže jsem se musel vrátit zpátky do boxů pro výměnu nosu. Vzápětí jsem ale opět získal sebevědomí a v Q2 se mi povedlo zajet dvě dobrá kola, za která jsem velmi šťastný. Bohužel jsem měl v Q3 trochu smůlu, protože jsem nebyl schopen zajet pořádné kolo, jelikož jsem musel začít na použitých středních pneumatikách. Když jsem vyjel na trať k poslednímu kolu na nových středních pneumatikách, musel jsem se kvůli žluté vlajce stáhnout. Samozřejmě je to frustrující, protože tohle je trať, na které se nedá příliš snadno předjíždět, ale tak to je. Teď se budeme soustředit na přípravu na zítřejší závod, kde bude naším cílem dokončit na bodech.“

Force India

Lepší z dvojice jezdců Force Indie byl v sobotu odpoledne Sergio Pérez, jenž do zítřejšího klání odstartuje jako desátý v pořadí.

„Ačkoliv je dobré být v první desítce, jsem trochu zklamaný, že jsem na tom roštu neskončil ještě o něco výš. Moje horké kolo v Q3 bylo celkem obtížné, v nájezdu do šikany Nouvelle se mi zablokovala kola – takže té rychlosti bylo ve voze rozhodně o něco víc. Jednou z největších výzev bylo dostat pneumatiky do perfektní pracovní kondice, a já si nemyslím, že se nám to dnes povedlo. Musíme se podívat na to, kudy se můžeme zítra posunout vpřed, a být agresivní s naší strategií, protože si nemyslím, že tam bude mnoho příležitostí k předjíždění. Doufejme, že to bude zajímavý závod,“ podotkl Mexičan.

Jméno Nika Hülkenberga svítilo ve výsledkových listinách na jedenáctém místě, paradoxně je to však Němec, jenž byl po skončení kvalifikace z obou jezdců stáje Vidžaje Mallyi spokojenější:

„Pozice v Q3 byla dnes velmi blízko – méně než jednu desetinu – příliš zklamaný ale nejsem, protože mé kolo v Q2 bylo celkem dobré. Chyběl jen kousíček, protože v Monaku je velmi obtížné zajet perfektní kolo. Monitorování provozu na trati bylo ze strany týmu dobré, a ačkoliv jsem měl před sebou nějaké vozy jak v Q1, tak v Q2, nebylo to v těch klíčových chvílích. Start z jedenáctého místa s jednou sadou extra čerstvých pneumatik nám dává dobré šance na zisk bodů v zítřejším závodě. Je to dlouhý závod a musíme být připraveni rychle reagovat se strategií, abychom se mohli pokusit získat nějaké pozice. Také očekáváme, že zítra bude na obloze víc mraků, a je tu dokonce šance deště.“

Lotus

Pro tým z Enstone dopadla monacká kvalifikace poněkud neslavně. Romain Grosjean skončil čtrnáctý, Pastor Maldonado patnáctý, přičemž oba dva přiznali, že jejich očekávání byla o něco vyšší.

„Bohužel jsme nebyli dostatečně rychlí. Doufali jsme, že by nám teplejší podmínky mohly dnes třeba trochu pomoct, ale nebylo tomu tak. Navzdory tomu, že vyvážení bylo OK, to byla obtížná kvalifikace. Myslím si, že v pomalých zatáčkách má vůz trochu problémy, a toho jsme se obávali. Budeme na tom muset zapracovat a zlepšit to, jelikož v rychlých pasážích je E22 daleko lepší. Je velmi obtížné předvídat, co se tady v závodě stane, vždy ale budeme bojovat až do konce,“ slíbil Grosjean.

Také jeho venezuelský kolega byl s výkonností černozlatého monopostu nespokojen. Za hlavní příčinu svého nezdaru označil špatnou práci s obutím.

„Po pozitivním testu v Barceloně jsme dnes doufali v něco víc,“ přiznal Maldonado. „Až doposud nám tento víkend ale tato trať nevyhovovala. Měli jsme problémy dostatečně zahřát pneumatiky, které se pro Monako zdají být příliš tvrdé. Také mě hodně poškodil provoz na trati, což těm teplotám pneumatik ani mému rychlému kolu nijak nepomohlo. Zítra to bude dlouhý závod, takže se pokusíme o dobrou strategii a o to, aby prvních několik kol bylo čistých, a uvidíme, co z toho budeme moci vytěžit.“

Sauber

Švýcarský tým na dnešní souboj s časem v dobrém rozhodně vzpomínat nebude. Oba jezdci ukončili svá účinkování již po prvních osmnácti minutách a do Velké ceny Monaka tak odstartují až z deváté řady. Nepatrně lepší z dvojice Adrian Sutil – Esteban Gutiérrez byl nakonec prvně jmenovaný.

„Byla to znepokojivá kvalifikace,“ posteskl si Sutil. „První jízda byla celkem dobrá, na konci první části jsme ale měli s těmi dvěma žlutými vlajkami smůlu. Je to škoda, ale to se v Monaku může stát. Nebyli jsme schopni ukázat, čeho jsme schopni. Teď musíme hledět vpřed. Závod je dlouhý a může se stát cokoliv. Těším se na to a doufám, že budeme moct z vozu vytěžit maximum,“ nechal se slyšet Němec.

A vzdávat se nechce ani jeho týmový kolega Esteban Gutiérrez:

„Pro tým to nebyla pozitivní kvalifikace, takže s dnešním výsledkem spokojeni být nemůžeme. Jsme na hranici postupu do Q2, takže každý malý incident na trati má pro nás masivní dopad. Dneska bylo velkou výzvou zajet čisté kolo. Dostat pneumatiky do provozní teploty několik kol trvalo, což také nebylo ideální. Musíme zanalyzovat data a uvidíme, co se přesně stalo. Co se týče závodu, všichni víme, že se v Monaku velmi těžce předjíždí. Dobrý start nás každopádně může dostat více dopředu. Během závodu musíme využít jakoukoliv šanci, která se nám naskytne.

Diskuse k článku

Napsat komentář