V Monaku zasáhla střed pole vysoká úmrtnost

Šachovnicový praporek v ulicích Monte Carla spatřili jen dva jezdci z osmi. Nejúspěšnějším pilotem ze středu pole byl již tradičně Nico Hülkenberg.

Štítky: Adrian Sutil Daniil Kvjat Esteban Gutiérrez Force India Jean-Eric Vergne Lotus Nico Hülkenberg Pastor Maldonado Romain Grosjean Sauber Sergio Pérez Toro Rosso Zveřejněno 25. 05 2014 — Tomáš Bohuslav

Šachovnicový praporek v ulicích Monte Carla spatřili jen dva jezdci z osmi. Nejúspěšnějším pilotem ze středu pole byl již tradičně Nico Hülkenberg.

Force India

V případě pilotů Force Indie byl nedělní závod v ulicích Monte Carla rozdílný asi jako den a noc. Zatímco jeden z nich, a sice Nico Hülkenberg, si po skvělém výkonu dojel pro páté místo, ten druhý, Sergio Pérez, cíl závodu v důsledku postartovní kolize neviděl a Azurové pobřeží tak opouští s nepořízenou.

„Deset bodů je skvělou odměnou po tak obtížném závodě. Posledních dvacet kol bylo opravdu záludných, protože mé super měkké pneumatiky byly na konci své životnosti a bylo těžké udržet vozy za mnou a vyhýbat se bariérám. Bylo tam několik těsných momentů, kdy jsem políbil zeď, ale přežil jsem to a podařilo se mi udržet páté místo. Můj vůz byl naštěstí rychlý na správných místech – v nájezdu do tunelu a také skrz poslední zatáčku. V závodě bylo několik momentů, které jsem si užíval, zejména můj manévr na Magnussena. Musel nechat projet toro rosso a přišel trochu o svoji půdu pod nohama, takže jsem uviděl příležitost pro to, abych tam na vnitřku osmé zatáčky strčil nos. To vám na tratích, jako je Monako, vytvoří úsměv na rtech,“ nechal se slyšet Hülkenberg.

Účinkování Sergia Péreze dospělo ke svému konci již po pár set ujetých metrech, to když do jeho monopostu v zatáčce Mirabeau narazil zezadu bývalý týmový kolega z McLarenu Jenson Button.

„Bojoval jsem s Nikem (Hülkenbergem), který byl vepředu, a já vzal vrchol té zatáčky normálně. Byl jsem v závodní linii a před Jensonem, když mi v tu chvíli zavadil o zadní kolo, načež jsem se roztočil do bariér. Nečekal jsem, že tam bude, jelikož pro další vůz tam opravdu nebylo žádné místo. Bylo to velmi smolné. Jako závodní jezdec máte dobré a špatné neděle, tohle je ale rozhodně jedna z těch, na kterou budu chtít co nejrychleji zapomenout. Je znepokojivé, že jsme dnes přišli o velkou šanci na zisk velké porce bodů, vůz se ale choval daleko lépe než ve Španělsku, což Nico svým výsledkem ukázal. Tohle je před Montrealem velmi pozitivní signál,“ uzavřel Mexičan.

Lotus

Týmu z Enstone se včerejší kvalifikace příliš nevydařila, jeho jezdci skončili na patnáctém a šestnáctém místě, přesto Lotus neodjíždí z Monaka s prázdnou. O cenné dva body rozšířil týmové konto Romain Grosjean, jenž projel cílem nedělního klání na devátém místě.

„Je dobré, že se mi tady poprvé kariéře podařilo dokončit závod a získat nějaké body,“ pochvaloval si Francouz. „Ze začátku ta neděle pro nás začala celkem špatně, jelikož jsem měl defekt, poté co do mě Adrian v prvním kole najel. Přezuli jsme na měkké pneumatiky, ale na těch se nedalo předjíždět, takže jsme se vrátili zpátky k super měkkým. Načasování safety caru nám nepomohlo, jelikož jsme zrovna předtím vyjeli na trať na nových pneumatikách, ale takové je Monako. Tisíckrát můžete mít v závodě smůlu, ale pořád můžete dokončit na bodech!“

To Pastor Maldonado pro změnu do dnešního závodu vůbec nezasáhl. Když se celé startovní pole vydalo k zaváděcímu kolu, on zůstal stát na roštu, načež jej museli mechanici Lotusu odtáhnout do boxové uličky. Ani přes veškeré jejich úsilí však Maldonadův monopost do provozuschopného stavu nedostali.

„Ještě stále nevíme, co se přesně stalo. Motor po třiceti vteřinách zhasnul. Při cestě na rošt vůz a pohonná jednotka fungovaly dobře. Musíme zapracovat na tom, abychom zjistili, v čem byl problém. Je to znepokojivé, já očekával slušný závod, měli jsme v plánu dobrou strategii. Je to okruh, který miluju, jelikož jsem tady byl v minulosti konkurenceschopný. Na výkonnosti a spolehlivosti jsme již zapracovali, ale dnes to nevyšlo. Dnes odpoledne spokojeni nejsme, dále se ale soustředíme na to, abychom se zlepšovali,“ podotkl Venezuelan.

Sauber

Ani šestý pokus nestačil švýcarské stáji k tomu, aby prolomila letošní smůlu a konečně smazala nelichotivou nulu, která tak i nadále svítí na jejím bodovém kontě. Tentokrát nebyla na vině špatná výkonnost vozu či nespolehlivost, příčinnou dnešního nezdaru byly jezdecké chyby obou mužů v kokpitech monopostů C33.

„Závod jsem bohužel dokončit nemohl. Byla to pravděpodobně ta nejbolestivější chyba v mé kariéře. Dotkl jsem se svodidel na vjezdu do Rascasse a roztočil jsem se, to byl konec závodu. Dnešek byl skvělou šancí, jak získat nějaké body. Start byl skvělý, jelikož jsem byl schopný získat během několika prvních kol nějaké pozice, což bylo dobrým základem pro naši závodní strategii. Během závodu jsem se musel starat o pneumatiky, ale také jsme na to museli tlačit, protože se k nám zezadu blížily rychlé vozy. Je to velmi znepokojivé. Vážně bych se chtěl omluvit každému v týmu, protože dnes všichni odvedli skvělou práci,“ sypal si popel na hlavu Esteban Gutiérrez.

A omlouvat se musel také jeho týmový kolega Adrian Sutil. Ten neukočíroval svůj vůz na výjezdu z tunelu a po tvrdém nárazu do svodidel musel ve třiadvacátém kole ze závodu odstoupit.

„Je škoda, že můj závod skončil tak brzo. Měl jsem dobrý start, v zatáčce pět se jeden z ostatních jezdců roztočil, a jak jsem projížděl kolem, mnoho vozů najednou přede mnou zastavilo. Měl jsem poškozené přední křídlo, což mě donutilo zajet do boxů. Na trať jsem se vrátil téměř až na konci pole, ale kolo po kole jsem byl schopný nějaké pozice získat nazpět. Bohužel jsem pak na výjezdu z tunelu udělal při brzdění chybu, ztratil jsem záď a narazil do svodidel. Rozhodně jsem velmi zklamaný a je mi to velmi líto kvůli týmu,“ uvedl Němec.

Toro Rosso

Ačkoliv mělo Toro Rosso po včerejším souboji s časem Velkou cenu Monaka rozehráno ze všech týmu ve středu pole nejlépe, nakonec všem jeho členům zbyly jen oči pro pláč. A to z toho důvodu, že ani jeden z pilotů stáje závod v důsledku technických problémů nedokončil.

„Závod probíhal dobře, rychlost byla opravdu povzbuzující, já jsem šetřil pneumatiky a strategie se zdála býti správnou,“ řekl na úvod Jean-Eric Vergne. „Pak mě můj inženýr informoval o penalizaci průjezdu boxy za ‚nebezpečný výjezd‘ (z boxového stání) a nakonec jsme měli problém s výfukem, což můj závod nadobro ukončilo. Je to taková škoda! Během celého víkendu jsme odváděli skvělou práci, tým mně byl schopný dát dobrý vůz a můj výkon byl také dobrý, takže si myslím, že páté místo dnes bylo možné,“ posteskl si Francouz.

A podobné pocity sdílel i jeho stájový kolega Daniil Kvjat:

„Je znepokojivé, že jsem dnes musel odstoupit, zejména když jsme celý víkend vypadali konkurenceschopně a měli jsme šanci tady dnes dojet na bodech. Na startu závodu jsem byl schopný si svoji pozici uhlídat, a dokonce jsem se posunul na osmé místo, než jsem musel odstoupit. Takové věci se bohužel stávají a já teď proto přepnu svoji pozornost na příští závod, kam si doufám tuto výkonnost přeneseme.“

Diskuse k článku

Napsat komentář