V kvalifikaci na Grand Prix Japonska triumfoval Hamilton
Nejvýhodnější startovní pozici pro závod v Japonsku získal Lewis Hamilton před Valtterim Bottasem a Sebastianem Vettelem. Startovním roštem ale zamíchají penalizace.
V první části neměl daleko k zopakování chyby ze třetího tréninku Valtteri Bottas. Fin totiž ve stejné zatáčce, kde jen několik hodin předtím havaroval Kimi Räikkönen, vyjel mimo trať a jen tak tak se vyhnul bariérám. To se nepoštěstilo Romainu Grosjeanovi, který v prvním sektoru skončil po smyku ve zdi a úvodní kvalifikační segment byl předčasně ukončen.
Zbytek kvalifikace se už nesl v poklidnějším duchu. Do poslední části nepostoupili Vandoorne, Hülkenberg, Magnussen, Palmer a Sainz. Závěrečný segment pak opanoval Lewis Hamilton, který vyhrál s náskokem skoro půl vteřiny na Bottase. Pořadí na roštu však ovlivní penalizace jezdců ze špičky – Bottas i Räikkönen klesnou o pět míst za výměnu převodovky.
Výsledky kvalifikace na GP Japonska:
😮 Careful Kimi! We've been here before… #Quali #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/BSQsDvT4iG
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
Can anyone catch HAM? 🚀
1:27.345s the time to beat…
Q3 #Quali #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/VfX6DuzZtE
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
GRO: "The car was so good on the first run. It's a shame as I think we could have qualified in the top 10" #JapaneseGP 🇯🇵 #Quali pic.twitter.com/9vN5GmrqrK
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
🚩 RED FLAG 🚩 Q1
Big impact for GRO (he's OK)#Quali #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/uyF6sOzWoR
— Formula 1 (@F1) October 7, 2017
https://twitter.com/F1/status/916545393160347648Podrobný průběh kvalifikace:
Konečně vidím na GPF1 po Hamiltonově vítězství jakž takž neutrální nadpis shrnutí kvalifikace… 🙂 No nic, dost bylo srandy, teď vážně. Zdá se mi evidentní, že táhlé zatáčky, kterých je na okruhu v Suzuce habaděj, perfektně umožňují vyniknout velkému rozvoru na vozech Mercedesu. Z toho vyplývá, že právě tohle je okruh, odkud by se Mercedes měl pokusit odvézt maximální bodový zisk.
Nyní nabídnu ještě shrnutí situace vývoje poháru jezdců: Nyní, před GP Japonska (tedy 5 závodů před koncem), ztrácí Vettel na Hamiltona 34 bodů. Vyhraje-li v Japonsku Hamilton, ztráta Vettelova naroste na nejméně 41 bodů (rozdíl mezi bodovým přísunem na prvním a druhém místě je 25-18=7 bodů). Protože v tomto okamžiku, stane-li se tak, budou už do konce sezony zbývat 4 závody (USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí), bude Hamiltonovi k zisku titulu stačit dojet v každém z těchto závodu na třetím místě. (Nezabrání mu v tom tedy ani případné 4 doubly Ferrari s Vettelem v čele, neboť bodový rozdíl mezi prvním a třetím pilotem je 25-15=10 bodů, pokud toto číslo vynásobíme čtyřmi, dostaneme 40 bodů, Hamilton by tedy získal titul o jeden bod.) Ještě před GP Japonska má však Vettel stále situaci alespoň teoreticky ve vlastních rukou vzhledem k jeho již zmíněné ztrátě 34 bodů, neboť dojede-li Vettel v každé zbývající Velké ceně (včetně Japonska) na prvním místě (i kdyby Hamilton vždy skončil druhý), získá v nejhorším případě o (25-18)*5=7*5=35 bodů více než Hamilton, a tedy obdrží i titul (zase o jeden bod).
Doufám, že Vás, mé čtenáře, zaujala alespoň trochu má analýza.
P.S.: V Suzuce podle mne vzhledem k tomu, že je tam obtížné předjíždět, rozhodne start.