Hamilton v Kataru snížil ztrátu, Alonso na stupních vítězů
Premiérovou GP Kataru si podmanil Lewis Hamilton, který se opět přiblížil Verstappenovi v čele šampionátu. V průběhu závodu došlo hned k několika defektům, na které nejvíce doplatil Bottas a Norris. Alonso se poprvé od GP Maďarska 2014 objevil na podium!
Ještě před startem závodu došlo k turbulentním změnám na startovním roštu. Valtteri Bottas a Max Verstappen obdrželi penalizace za ignorování žlutých vlajek v závěru včerejší kvalifikace. Fin klesnul o tři místa, pilot Red Bull o pět (v jeho případě se jednalo o dvojité žluté vlajky).
Lewis Hamilton si po stratu udržel první místo před skvěle startujícím Alonsem. Dobrý start měl také Max Verstappen, který se okamžitě dostal ze sedmého na čtvrté místo a brzy se probojoval na druhou příčku, Bottas se mezitím zasekl na 11. místě.
První dvojice začala okamžitě ujíždět zbytku světa. Dobře se v úvodu závodu prezentoval Sergio Pérez, který se probíjel polem a brzy se dostal za bojující dvojici Gasly – Norris. Brit v McLarenu se následně dostal před svého soupeře v AlphaTauri.
V 18. kole zajel do boxů Max Verstappen a o kolo později také Lewis Hamilton, Brit si vedení v přehledem udržel, jelikož měl před pit-stopy náskok přes devět sekund. U svých mechaniků se objevil také Sergio Pérez, dobrou práci odváděl Alonso, který svůj Alpine držel na třetím místě.
Ferrari se ve 28. kole rozhodlo pro double pit-stop u svých jezdců a vyšlo jim to dobře. O kolo později se Pérezovi konečně povedlo dostat se před Fernanda Alonsa. Španěl svou pozici ale nechtěl dát zadarmo a svedli velmi pěkný souboj.
Valtteri Bottas ve 34. kole dostal defekt přední pneumatiky! Mercedes záměrně natahoval Finův první stint a takto to dopadlo. Bottas se ze třetího místa po pit-stopu propadl na 14. pozici, což je masivní rána pro německý tým v poháru konstruktérů.
Schylovalo se k souboji mezi Gaslym a Norrisem, Francouz ale zajel ke svým mechanikům a tím tak potencionální bitva skončila. AlphaTauri se svými jezdci dnes zvolila strategii dvou pit-stopů a po Bottasově defektu šlo rozhodně o bezpečnější rozhodnutí.
Max Verstappen následně zajel podruhé do boxů a stejně tak učinil také Sergio Pérez. Lewis Hamilton na to reagoval a své mechaniky znovu navštívil o kolo později. Opět se jednalo o pohodlný pit-stop. Pilot Mercedesu měl znovu solidní náskok na svého rivala.
Fernando Alonso a Lando Norris se díky Pérezově pit-stopu posunuli o pozici výše – ti se totiž snažili o strategii jednoho pit-stopu! Rázem se samuraj Fernando objevil na stupních vítězů. Pilot Red Bullu se totiž po boxech propadl na osmé místo.
Mexičan měl ale dobrou rychlost a stahoval své soupeře vpředu. Druhý pilot Alpinu Ocon svou pozici tvrdě bránil a bojoval s rychlejším Red Bullem, ale ne moc dlouho. Francouz tím tak alespoň z části splatil Alonsovi svůj dluh z GP Maďarska.
V samotném závěru závodu došlo hned k několika událostem! Valtteri Bottas odstoupil ze závodu, Lando Norris ze čtvrtého místa zajel do boxů, McLaren patrně našel na jeho voze pomalý defekt, guma explodovala také Georgovi Russellovi a následně i Latifimu.
Dvě kola před koncem byl vyhlášen Safety Car kvůli odklízení Williamsu Nicholase Latifiho, což hodně pomohlo Alonsovi, který tak dal odpočinout svým pneumatikám. Kolo před koncem měl náskok přes šest sekund.
Lewis Hamilton proťal cílovou čáru jako první a opět výrazně stáhnul svého rivala Maxe Verstappena, už jen na osm bodů. Pilot Red Bullu dojel druhý a stupně vítězů doplnil po více než sedmi letech Fernando Alonso!
Čtvrtý dojel po stíhací jízdě Sergio Pérez před Oconem a Strollem. Sedmé a osmé místo si mezi sebou rozdělili piloti Ferrari, Sainz skončil před Leclercem. Devátý nakonec skončil smolař Lando Norris a bodovanou desítku uzavřel Sebastian Vettel.