V Kanadě udává středu pole tempo Toro Rosso, Maldonado dostal napomenutí
Jean-Eric Vergne byl jediným ze středu pole, komu se podařilo probojovat do závěrečných bojů o pole position. Zbylé týmy zatím rychlostně zaostávají.
Jean-Eric Vergne byl jediným ze středu pole, komu se podařilo probojovat do závěrečných bojů o pole position. Zbylé týmy zatím rychlostně zaostávají.
Toro Rosso
Jean-Eric Vergne navázal na svůj povedený výkon z Velké ceny Monaka a podobně jako před čtrnácti dny odstartuje do nedělního klání ze čtvrté řady.
„Dneska se nám v kvalifikace vedlo skvěle,“ pochvaloval si Francouz. „Pole je vyrovnané, takže musíme zajet opravdu perfektní kolo, dostat z vozu to nejlepší. Týmu a mně se podařilo dosáhnout našich cílů a tento výsledek je odměnou za všechnu tu tvrdou práci, kterou jsme do toho vložili. Startovat z osmé pozice na roštu je velmi slibné a já zítra rozhodně udělám vše, co bude v mých silách, abych dokončil závod a přivezl domů hodně bodů.“
Na druhé straně garáže týmu z Faenzy už ovšem tak veselo nebylo. Daniil Kvjat se se svým monopostem poněkud trápil, což vyústilo v jeho letošní nejhorší kvalifikační výsledek.
„Tím, jak se dnes moje kvalifikace vyvinula, jsem zklamaný. Poté, co moje jezdění bylo včera limitováno, tým v noci tvrdě pracoval a dnes ráno ve volném tréninku to vypadalo, že všechno funguje v pohodě. Během kvalifikace se mi ale vůz velmi obtížně řídil a dostavily se nějaké problémy s brzdami. V noci to budeme muset blíže zanalyzovat, ale jsem si jistý, že zítra to bude v pohodě. Startovat z patnáctého místa není ideální, ale stejně jako vždy do toho dám 100% a mým cílem bude dokončit tak vysoko, jak to jen půjde.“
Force India
Jména jezdců Force Indie figurovala ve výsledkových listinách sobotní kvalifikace na jedenáctém, respektive třináctém místě. To je na současné poměry indické stáje možná trochu za očekáváním, oba piloti se nicméně shodli na tom, že i přes dnešní relativní neúspěch mají stále velmi dobré šance na zisk některé z bodovaných pozic v zítřejším závodě. Pomoci by jim k tomu měla dobře zvolená strategie a také charakteristika zdejší tratě.
„K postupu do nejlepší desítky jsem byl blízko – ten rozdíl by udělala polovina desetiny, ale myslím si, že už od včerejška jsme věděli, že to bude v kvalifikaci celkem vyrovnané,“ uvedl Nico Hülkenberg. „Tím chci říct, že jedenáctá pozice je dobrým výchozím bodem. Dává nám to nějakou flexibilitu, co se týče strategie. Pro start závodu si můžu vybrat sadu pneumatik a ohledně našeho závodního tempa se cítím celkem pozitivně. Pole je, co se týče výkonnosti, velmi vyrovnané, závod by to ale měl být zajímavý, jelikož toto je okruh, kde se dá předjíždět, a historie nám již ukázala, že možné je cokoliv,“ dodal.
„Byla to celkem záludná kvalifikace, která se nakonec ukázala býti o něco těžší, než jsme očekávali,“ přiznal se Mexičan. „Startuju z třináctého místa, ohledně našich šancí v závodě jsem ale optimistický, protože je to taková neobvyklá trať, kde se můžete posunout polem vzhůru a využít každé příležitosti, která se vám v závodě naskytne. Máme dobrou maximální rychlost, a to bude zítra rozhodně důležité. Myslím si, že jsme letos již ukázali, že se počítají až neděle, a já jsem přesvědčený, že se nám podaří bodovat a porazit některé vozy před námi. Musí se nám podařit strategie – vždycky je to tady volba mezi jednou a dvěma zastávkami, takže budeme muset vyhodnotit, která z nich nám v závodě poskytne tu nejlepší šanci,“ uzavřel Pérez.
Lotus
Oba vozy černozlaté stáje odstartují do Velké ceny Kanady z hloubi pole. Úspěšnější z dua enstonské stáje byl tentokrát Romain Grosjean, kterého na rozdíl od jeho kolegy Pastora Maldonada technika nezradila. Ani tak to ale na lepší než čtrnácté místo nestačilo.
„Očekávali jsme, že to v Kanadě bude těžké, když ale budete ignorovat tu pozici na roštu, jsem velmi pozitivní, jelikož jsme na voze dosáhli několika vylepšení, takže se teď řídí opravdu velmi dobře. Kvalifikace byla frustrující, protože jsme přišli o možnost zajet další kolo a získat tak nějaké pozice, náš deficit na rovinkách bychom ale nepřekonali. Vypadá to, že během závodu bude horko, takže opotřebení pneumatik bude zajímavým aspektem,“ podotkl Grosjean.
Pastora Maldonada zastavily v dnešní kvalifikaci technické potíže. Stalo se tak hned v její úvodní části, načež byl Venezuelan donucen odstavit svůj vůz mimo trať ve čtvrté zatáčce. Do závodu tedy odstartuje až jako sedmnáctý.
„Měli jsme problém, což znamenalo, že jsem během svého posledního letmého kola ztrácel výkon. Inženýři mě poprosili, abych okamžitě zastavil, což je škoda, jelikož si myslím, že bychom měli na to dostat se do Q2. V závodě se může stát cokoliv, takže uvidíme, jak to půjde. Je to dlouhý závod a nijak jednoduchá trať, takže bude důležité dokončit a zajet dobré první kolo a polepšit si o několik pozic. Samozřejmě uděláme, co bude v našich silách, a doufejme, že si zítřek užijeme,“ nechal se slyšet Maldonado, jemuž posléze sportovní komisaři udělili napomenutí za to, že po opuštění kokpitu nevrátil volant zpět na své místo, čímž se provinil proti pravidlům.
Sauber
Zdá se, že ani kanadský Montreal nebude tím místem, kde se týmu z Hinwilu podaří ukončit letošní velké trápení a posunout se směrem vzhůru. Adrian Sutil si po kvalifikaci postěžoval na to, že se vůz C33 velmi těžce ovládá, což mu jeho práci v kokpitu pochopitelně příliš neulehčuje. I to byl jeden z důvodů, proč dnes skončil až jako šestnáctý nejrychlejší.
„Kvalifikace opět lehká nebyla. Každopádně se nám tentokrát podařilo probojovat do Q2, což by se dalo označit za malý úspěch, ačkoliv výkonnost se ve skutečnosti nezlepšila. Po kvalifikaci jsme v podstatě tam, kde jsme byli ráno. Vůz se řídí obtížně. Ve většině oblastí máme nedostatky, potřebujeme více přítlaku. Řiditelnost nebyla v kvalifikaci optimální. Kontrolovat vůz plynovým pedálem bylo velmi ošemetné, jelikož je velmi nervózní.“
To druhý jezdec Sauberu do kvalifikace pro změnu vůbec nenastoupil. Esteban Gutiérrez totiž v dopoledním tréninku havaroval a svůj monopost poškodil tak vážně, že bylo zapotřebí zcela nové šasi. To by však Mexičan stejně dnes již použít nemohl, neboť sportovní regule něco takového výslovně zakazují. Sobotní souboj s časem proto sledoval pouze z boxové zídky.
„Je to znepokojující den, poté co jsme měli nějaké potíže v již pátek. Ohledně toho dnešního incidentu, musíme nadále analyzovat, co ten problém způsobilo. Najel jsem do zatáčky a byl jsem trochu přetáčivý, poté se něco stalo a já úplně ztratil kontrolu nad vozem,“ popsal Gutiérrez, jenž odstartuje do VC Kanady jako úplně poslední.
Diskuse k článku