V čem se liší dominance Mercedesu od éry Red Bullu?

Šéf Red Bullu Christian Horner je přesvědčen, že dominance Mercedesu má negativní vliv na celou formuli jedna. Forma německé stáje se ale současně liší od té, kterou oplýval Red Bull během svých vítězných let. Mercedes vyhrál v letech 2014 a 2015 Pohár konstruktérů i Pohár jezdců, Lewis Hamilton v obou ročnících porazil kolegu Nika Rosberga. Německá stáj…

5 Štítky: Christian Horner Mercedes Red Bull Zveřejněno 29. 12 2015 — Lukáš Štěrovský

Šéf Red Bullu Christian Horner je přesvědčen, že dominance Mercedesu má negativní vliv na celou formuli jedna. Forma německé stáje se ale současně liší od té, kterou oplýval Red Bull během svých vítězných let.

Mercedes vyhrál v letech 2014 a 2015 Pohár konstruktérů i Pohár jezdců, Lewis Hamilton v obou ročnících porazil kolegu Nika Rosberga. Německá stáj pokaždé uzmula šestnáct z devatenácti možných výher a získala dvacet tři výher, kdy její jezdci brali první i druhé místo.

Red Bull vyhrál čtyři po sobě jdoucí šampionáty v předchozí ,éře‘, tedy v letech 2010 až 2013, a to díky Sebastianu Vettelovi. Christian Horner si přesto myslí, že současná situace kolem Mercedesu je odlišná.

„Předvídatelné výsledky a vítězové jsou obtíží pro jakýkoliv sport. My byli obviněni z toho samého, ale užívali jsme si pokračující úspěch a dlouhověkost sportu. Jenže ve dvou případech při našich výhrách byl titul rozhodnout až v posledním závodě a nikdy jsme neskončili na první a druhé příčce v šampionátu jezdců,“ vysvětluje šéf rakouské stáje.

„Nevyhnutelnost a předvídavost lidi ubíjí. Nemyslím, že kdokoliv chce vidět Alonsa, jak se jen projíždí, chceme ho vidět bojovat o výhry. Stejně jako chceme vidět Daniela Ricciarda či Sebastiana Vettela bojovat proti Lewisu Hamiltonovi a Niku Rosbergovi. Nelze ale očekávat, že toho týmy dosáhnou. To je otázka na řídící orgán, aby přišel s odpovídajícím pravidly, která tohle splní.“

Horner se nebál ani konkrétně jmenovat. „Prezident FIA Jean Todt a držitel komerčních práv Bernie Ecclestone by měli udržet dominanci Mercedesu na uzdě. Existují věci, které je potřeba do budoucna vyřešit,“ dodal dvaačtyřicetiletý Angličan.

„Je životně důležité mít silné vedení a držitele komerčních práv, kteří se budou zabývat potřebami fanoušků. Protože bez nich by nebyla formule jedna. Ta v konečném výsledku musí být show, zábavou a musí oslovit masy lidí. Pravidla jsou ale beze změn pro příští rok, takže Mercedes bude pokračovat v dominanci,“ uzavřel Christian Horner.

I přes argumenty, které šéf Red Bullu předložil, působí jeho prohlášení prazvláštně, pokud přihlédneme ke statistikám z období dominance jeho týmu. Vážně se éra Red Bullu nepodobala té Mercedesu? Posuďte sami – jeden příklad za všechny.

Pole position v roce 2011:

TraťVítězTým
1. AustrálieSebastian VettelRed Bull
2. MalajsieSebastian VettelRed Bull
3. ČínaSebastian VettelRed Bull
4. TureckoSebastian VettelRed Bull
5. ŠpanělskoMark WebberRed Bull
6. MonakoSebastian VettelRed Bull
7. KanadaSebastian VettelRed Bull
8. EvropaSebastian VettelRed Bull
9. Velká Británie
Mark WebberRed Bull
10. NěmeckoMark WebberRed Bull
11. MaďarskoSebastian VettelRed Bull
12. BelgieSebastian VettelRed Bull
13. ItálieSebastian VettelRed Bull
14. SingapurSebastian VettelRed Bull
15. JaponskoSebastian VettelRed Bull
16. KoreaLewis HamiltonMcLaren
17. IndieSebastian VettelRed Bull
18. Abu DhabíSebastian VettelRed Bull
19. BrazílieSebastian VettelRed Bull

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2014, Grand Prix of Bahrain, Christian Horner (GBR, Infiniti Red Bull Racing), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Podle Christiana Hornera je dominance Mercedesu jiná, než byla u Red Bullu

Diskuse k článku

5 komentářů: “V čem se liší dominance Mercedesu od éry Red Bullu?”

  1. Jura napsal:

    Hornere, ty tlamo pro RedBull typická. Jediný rozdíl mezi dominancí vaší a Mercedesu je jezdecká politika obou týmů, v druhé řadě pak spolehlivost kterou má Mercedes lepší než vy za vašich časů.
    Rychlostní dominance na trati je přinejhorším stejná. Dožadoval se snad tehdy někdo práva na vaše nepřekonatelné šasi, že si myslíte že máte automaticky nárok na nejlepší motor ? Ápropo, kroky k dostižení jednotky Mercedes už ze strany regulátora proběhly, uvolněním vývoje nad plán, tak co ještě chceš ?

  2. Radek Hudin napsal:

    Honza:
    Pořád se tu omílá Newey ale to byl pouze šéfkonstruktor, který měl pod sebou tým 190ti lidí proboha není to jenom jeho zásluha….

    Ale to já vím, byl jen jedním z faktorů, i když hodně velkým. Nikde jsem nepsal, že je to jen jeho zásluha.

  3. Honza Honza napsal:

    Pořád se tu omílá Newey ale to byl pouze šéfkonstruktor, který měl pod sebou tým 190ti lidí proboha není to jenom jeho zásluha….

  4. FantomasMan FantomasMan napsal:

    Pridávam sa k názoru, že za éry Red Bullu sa dal tento tím dohnať. Pravidlá boli „otvorené“ a záležalo len na šikovnosti konštruktérov. Ale pri dnešných pravidlách dohnať tím Mercedes priam nemožné. Ako príklad dnešných nezmyselných pravidiel uvediem Honda musela čakať až na novú sezónu aby mohla vymeniť celý systém ERS. Ktorý ale mala už pripravený cez leto.

  5. Radek Hudin napsal:

    Já si netroufnu hodnotit, jestli to bylo tak nebo tak, ale vadí mi, že teď pokud nemáte „vyhrávací“ motor (nebo spíš pohonnou jednotku) v únoru, tak nemáte titulový auto vůbec.
    Dřív se na tom dalo makat a zkusit to dohnat – že Red Bull měl Neweye je jiná věc. Pokud děláte věci nejlíp vás ctí. Pokud nemůžete dělat nic moc, jako nyní, je házení klacků pod nohy.

Napsat komentář