V čem je lepší letošní motor Honda

Honda představila novou pohonnou jednotku, s kterou vstoupí do své poslední sezony ve formuli 1. V letošním roce chce společně s Red Bullem slavit mistrovský titul a nový motor by měl tyto ambice potvrdit.

Štítky: Honda Pohonné jednotky Zveřejněno 21. 02 2021 — Petr Čermák

Technický ředitel sportovního programu Hondy Tojoharu Tanabe vysvětlil, jaké změny japonský výrobce v letošním roce provedl. Celý program byl původně zamýšlený na letošní sezonu s příchodem nových pravidel, po jejich odložení byl ale přesunut na sezonu 2022. Poté, co Honda oznámila odchod z F1, se celý projekt opět posunul na sezonu 2021.

„Ještě před pandemií covidu-19 jsme chtěli v letošním roce představit nový motor,“ přiznal Tanabe. „Všechny komplikace a restrikce ale vedly ke kompletnímu odstavení formule 1 a v kombinaci s evropským lockdownem a s doručovacím zpožděním některých dílů jsme celý projekt odložili na rok 2022.“

„Když jsme se ale v říjnu 2020 rozhodli, že z formule 1 odejdeme, celý plán jsme znovu přehodnotili a přesunuli zpět na rok 2021. Neměli jsme tolik času na přípravu, ale cítili jsme potřebu využít před naším odchodem všechen technologický know-how.“

Na kterých částech Honda pracovala nejvíce? „To se dá jen těžko specifikovat,“ uvedl Tanabe. „Chtěli jsme zlepšit výkon a spolehlivost, upravili jsme tedy samotný spalovací motor, turbo a také systém ERS. Bude to náš čtvrtý rok s AlphaTauri, takže jsme postupně vylepšovali způsob uložení pohonné jednotky.“

Nový motor od Hondy vykazuje na brzdě pozitivní hodnoty. Pro japonského výrobce to sice bude poslední rok ve formuli 1, ale samotné motory Honda budou pokračovat pod označením nového motorového oddělení Red Bullu.

„Byl to správný krok,“ hodnotí Tanabe prodej know-how Red Bullu. „Náš vztah s týmem AlphaTauri a Red Bull přinášel benefity. Navíc odkazuje na naší roli v historii formule 1. Jsem rád, že jsme těmto dvěma týmům pomohli.“

„Chceme skončit na vrcholu, všichni v Sakuře a v Milton Keynes chtějí uspět. Jsme na letošní sezonu dobře připraveni. Dokud nevyjedeme na trať, nevíme, jak na tom ve skutečnosti jsme, ale přípravy probíhaly velmi dobře. Věříme si.“

Volkswagen odhaluje robota, jenž pomůže s dobíjením elektromobilů