Úžasná čísla GP Miami: místní ekonomice přilákala 350 milionů dolarů

Společnost South Florida Motorsports (SFM) zveřejnila výsledky první zprávy o ekonomickém dopadu závodu GP Miami. Ta ukazuje, že místní ekonomika byla podpořena částkou téměř 350 milionů dolarů.

Štítky: Finance GP Miami Zveřejněno 28. 07 2022 — GPF1.cz
  • 3 000 místních pracovníků, kterým bylo při přípravě a v průběhu akce vyplaceno více než 100 milionů dolarů.
  • Přínosy pro cestovní ruch, protože výdaje návštěvníků během týdne závodu dosahují 150 milionů dolarů.
  • Celkem 243 000 diváků navštíví během tří dnů Mezinárodní autodrom v Miami
  • Televizní sledovanost vzrostla o téměř 30 %, když 23 milionů diváků v USA sleduje přímý přenos závodu

Zpráva, kterou sestavili přední ekonomičtí poradci Applied Analysis, podrobně popisuje konkrétní fiskální přínosy pro regiony Jižní Florida a Greater Miami, včetně Miami Gardens.

„Byli jsme hrdí na to, že jsme mohli splnit závazek Stephena Rosse ovlivnit místní ekonomiku a lidi v celé naší komunitě; zejména přímo v Miami Gardens,“ řekl Richard Cregan, generální ředitel GP Miami. „Náš tým obětavě pracoval na vytvoření areálu a zážitků, které by byly jedinečné pro mezinárodní kulturu Miami. Těšíme se na růst této akce a na její pozitivní dopad, který zde bude mít i v příštích letech.“

Kromě toho, že si fanoušci užili dění na trati, mohli nasát neuvěřitelnou atmosféru akce, která se rychle stala nejžhavější událostí ve městě. Celebrity ze světa filmu a popu se mísily se sportovními hvězdami v luxusních VIP pohostinských prostorách, jako je Hard Rock Beach Club a MSC Cruises Yacht Club, zatímco mezinárodní DJové hráli celému areálu a miamské restaurace servírovaly nejlepší místní kuchyni.

Zpráva vyzdvihuje celkový ekonomický dopad závodu, který soupeřil s jinými akcemi pořádanými v oblasti trhu na jižní Floridě, pokud je nepřekonal. Provozní dopady a dopady čistých výdajů návštěvníků se budou pravděpodobně opakovat i v budoucích letech a mají potenciál se rozšiřovat s tím, jak bude akce dozrávat. Po sečtení provozních činností a čistých výdajů návštěvníků dosahuje celkový ekonomický dopad 349 milionů dolarů a podporuje více než 100 milionů dolarů na mzdách a platech pro více než 3 000 místních pracovníků.

Výdaje návštěvníků v regionu Greater Miami během závodního týdne dosáhly více než 150 milionů dolarů. Průměrný návštěvník, který přijel do Miami na závod, utratil během pobytu ve městě celkem 1940 dolarů, což je téměř dvojnásobek průměrného návštěvníka, který není divákem formule 1. Navíc 84 % návštěvníků přijelo do Miami primárně kvůli závodu a 66 % účastníků tvořili mimoměstští návštěvníci. Údaje o přílivu turistů ukázaly, že zemí s největším počtem návštěvníků byla Kanada, těsně následovaná Velkou Británií, Mexikem, Kolumbií a Argentinou.

Závod byl mimořádně úspěšný i z hlediska vysílání, které během víkendu sledovalo 23 milionů amerických diváků. V sobotu sledovalo kvalifikaci 7,6 milionu diváků, v neděli pak 15,4 milionu. Kromě toho se sledovanost během víkendu zvýšila o 27 % ve srovnání s Velkou cenou USA 2021 v Austinu v Texasu.

Ve Spojených státech vzrostla sledovanost v den závodu o 106 % ve srovnání s Velkou cenou USA v roce 2021 o 2,2 milionu diváků, zatímco na webu/aplikaci F1 bylo zaznamenáno 140 milionů zhlédnutí (o 39 % více než při závodě v USA v roce 2021) a 118,6 milionu zobrazení stránek (o 50 % více) a 288 483 nových sledujících. Během víkendu překonala F1 na Instagramu hranici 19 milionů sledujících, čímž od začátku roku zvýšila počet sledujících o 1,4 milionu.

Počáteční plánování nejnovější velké ceny F1 začalo na jaře 2019, zatímco první okamžik položení základního kamene v areálu nastal v dubnu 2021. Jen během stavební fáze projektu si 867 místních zaměstnanců vydělalo na mzdách a platech celkem 50 milionů dolarů. Zpráva dochází k závěru, že celkový ekonomický dopad výstavby dráhy dosáhl přibližně 143 milionů dolarů, pokud se zohlední nepřímé (nákupy od dodavatelů) a indukované (výdaje zaměstnanců) dopady.