Alonso si pochvaluje: V nových autech není čas na oddych

Španělský jezdec a dvojnásobný mistr světa v jedné osobě porovnal nové vozy s těmi z minulé éry. Právě Alonso byl jedním z největších kritiků monopostů z let 2016 a předešlých.

1 Štítky: Fernando Alonso Zveřejněno 29. 03 2017 — Josef Nekvinda

Header-1000x200-01

O nových autech se zatím mluví jen v dobrém. V zatáčkách jsou vozy až o 30 km/h rychlejší a piloty tak vystavují přetížení až 8G. Oproti minulé generaci vozů je změnou také to, že se závodníkům rapidně zkrátila reakční doba v případě problému, například smyku. „Žádný čas na to, dát si kávičku,“ porovnává Fernando Alonso.

„Když ztratíte kontrolu nad vozem, zejména pak jeho zadní částí, je těžké se z toho dostat, protože v zatáčkách je to velmi rychlé. Na reakci tak máte půl sekundy, kdežto vloni to byly čtyři sekundy. To jste si mohli dát šálek kávy. Je konečně jiná kategorie, daleko bližší formuli 1. Jsem rád, že jsou auta v zatáčkách rychlejší než GP2, japonská super formule nebo spousta jiných sérií, v nichž byla auta rychlejší než F1,“ popisuje dále Alonso.

Technická pravidla, která stanovila současnou podobu vozů, ale budou mít mimo jiné podle všeobecného názoru dopad na průběh závodů. Zejména pak na předjíždění, což už naznačil první podnik v Austrálii, kdy se Hamilton nemohl dostat před Verstappena. „Auta je mnohem zábavnější řídit, rychlost v zatáčkách se zase vrátila na hodnotu, jaká vozům formule 1 přísluší. Mám za to, že fanoušci budou milovat ten pohled z tribuny na auto, jak se v té rychlosti řítí do zatáčky.

I v televizi to podle mě vypadá lépe, i když stále chybí zvuk F1, který byl součástí DNA tohoto sportu. O víc ale diváci nepřicházejí. Myslím, že sport je nyní v dobré pozici pro nadcházející roky z pohledu podívané i vzrušení, které se pojí s těmito auty. Také jsem někde četl, že po prvních dvou závodech možná dojde k nějakým úpravám DRS zón. Tady je vidět, že se všichni snaží udělat F1 zase velkolepou. A za to jsem rád,“ přibližuje španělský závodník.

Pravidla zavedená od letošního roku prý také dávají vyniknout samotným pilotům, a navíc oddělují zkušené od těch, co se teprve takříkajíc zajíždějí. „Vidíme dnes, jakým způsobem týmy rozdělují své piloty. Většinou mají jednoho zkušeného závodníka a jednoho nováčka. Na okruzích jako je v Melbourne, kde je trať hrbolatá a navíc úzká, není snadné dostat auto do závodního tempa. Z tohoto pohledu je určitě těžší ho řídit,“ uzavírá Alonso.

Diskuse k článku

Napsat komentář