Uvidíme v Mexiku čtyři zastávky v boxech? Aneb ohlasy z tréninků

O čem se po pátečních trénincích nejvíce mluvilo? Připravili jsme pro vás přehled toho nejzajímavějšího.

Štítky: GP Mexika Zveřejněno 26. 10 2019 — Lukáš Štěrovský

O velký rozruch se ve druhém tréninku postaral svojí nehodou Alex Albon, který tak nedokázal odjezdit prakticky nic z přichystaného programu. „Byla to frustrující chyba. Na vjezdu do 7. zatáčky jsem vzal moc obrubník, pak už to šlo celkem rychle. Podmínky přitom nebyly tak zlé. Musíme tu ale jet kvůli vyšší nadmořské výšce a řidšímu vzduchu s vysokým přítlakem, což je zrádné. Ale tak to prostě je. Myslím, že většina jezdců vyjela a udělala chyby, ale já tu největší. Max ukázal, že auto je rychlé. Musím jen najít rytmus, není to konec světa.“

Verstappen sice obsadil 2. a 3. místo, ale sám uznává, že v kvalifikaci to lepší nebude. „Nemyslím, že můžeme bojovat s Ferrari, je moc rychlé. Ostatní jsou na tom podobně, ale Ferrari je na kilometry vpředu. Tak to prostě teď je, bohužel čas ztracený na rovinkách nezískáváme zpět v zatáčkách. Hádám, že se budeme muset zaměřit na závod, dostat pneumatiky pod kontrolu a pak můžeme pořád zajet dobře.“

Pneumatiky trápí i úřadujícího mistra Lewise Hamiltona. Ten předpokládá až čtyři zastávky u mechaniků! „Pneumatiky tu opravdu nic nevydrží. Skoro mi to připadá, že pojedeme na tři nebo čtyři zastávky v boxech. Mexiko je na pneumatiky strašně náročné. Jakmile se začnou drolit, lehce zablokujete přední kola. Uděláte to jednou a pneumatiky jsou ‚zubaté‘ jako hrana mince, až se vám z toho při jízdě klepou zuby.

Nezažili jsme nějaká velká dramata, bylo to jen o porozumění pneumatikám. Celkově to ale nebyl nijak skvělý den. Ráno bylo chladno, pak se oteplilo, takže bylo těžké určit, jak se budou pneumatiky chovat. O tom to ale je. Myslím, že nejsme daleko za Red Bullem ani Ferrari, rozdíl mezi námi je ale na rovince, kde Ferrari šetřilo motor.“

Že Mercedes na Ferrari ztrácí, to prohlásil i Valtteri Bottas, který byl ale o něco pozitivnější. „Naše ztráta je větší, než jsme čekali. Ale snad pro nás nebude nemožné nějaký čas najít. V pátek to dost klouzalo, hlavně dopoledne jsme měli problémy s přetáčivostí. Ferrari i Red Bull se zdají hodně dobří, ale je to jen pátek. Obvykle se toho ještě dost změní. Na autě provedeme nějaké změny.“

A jaká je nálada v táboře Ferrari, které zásluhou Sebastiana Vettela ovládlo odpolední jízdy? „S Charlesem jsme si rozdělili práci, já jezdil na střední sadě, která byla v pohodě. Nevypadá to zle, ale nemáme ještě celkový obrázek. Na nové měkké sadě jsem odjel jen dvě kola, takže je těžké něco předpovědět. I tak ale jsou oblasti, kde se můžeme zlepšit z hlediska celkového přítlaku a pocitu, jaký mám z auta. Max vypadá hodně dobře, ale všechny tři top týmy si jsou blízko, takže uvidíme,“ shrnuje své dojmy Vettel.

„Byl to pozitivní den. Simulace kvalifikace byla dobrá a auto se zdá konkurenceschopné. Odpolední trénink byl o něco obtížnější než ten první, měl jsem o větší potíže s vyvážením a také je pořád pár věcí, které musíme změnit z hlediska jízdy. Celkově je v Mexiku přilnavost kvůli vyšší nadmořské výšce slabší,“ říká zase Charles Leclerc.

„Pro vítězství tady musíte dobře odstartovat. Být tu za někým je nevýhoda, protože tu všichni mají problémy s chlazením, takže úspěch v kvalifikaci bude klíčový. Naši soupeři jsou ale silní a uvidíme, jak to vše v sobotu bude. Jsem si ale jistý naším potenciálem,“ dodává Monačan. Podle některých zdrojů proto Scuderia na neděli chystá podobnou startovní taktiku, jakou předvedla v Rusku. Tedy pokud v kvalifikaci obsadí první řadu…

Diskuse k článku

Napsat komentář