Utajený test GT3 na Nordschleife: Verstappen chtěl, aby jméno znělo “co nejvíce německy”
Není tajemstvím, že Verstappena táhne srdce nejen k formuli 1, ale také ke sportovním vozům. Už testoval GT3 od Aston Martinu, v DTM má svůj vlastní tým a nyní se posadil do Ferrari GT3 296. Proč ale testoval pod pseudonymem?
Původně měla být účast Maxe Verstappena na oficiálním testu vytrvalostní série VLN utajená, proto na voze Ferrari GT3 296 týmu Emil Frey Racing, do nějž pravidelně usedá v DTM jeho svěřenec Thierry Vermuelen, figuroval pseudonym “Franz Hermann”. Ovšem poté, co byl odhalen, sdílel na svém instagramu z onoho testu fotky.
“Poprosili mě o falešné jméno, tak jsem řekl, ať je co nejvíce německé. Pak nejste na startovní listině. Jinak by se lidé v osm ráno vzbudili a viděli by tam moje jméno. Věděl jsem, že jakmile tam budu, lidé si všimnou. To je normální. Ale aspoň jsem nebyl na startovní listině. Takže v osm, devět ráno byl celkem klid,” vysvětluje čtyřnásobný šampion svůj testovací pseudonym.
Není to poprvé, co se závodník snažil zakrývat svoji identitu. Shodou okolností to byl právě německý závodník, který v juniorských sériích nezávodil pod svým skutečným jménem. Syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera, Mick, startoval v motokárách jako Mick Betch (příjmení jeho matky Corinny za svobodna) nebo jako Mick Junior.
Překonal další rekord
Verstappen měl být údajně rychlý už od začátku. Nizozemec potvrdil, že dokonce překonal rekord norského závodníka Christiana Krognese, který zajel v kategorii NLS GT3 kolo v hodnotě 7:49.578 sekundy. Zároveň prozradil, že jeho cílem bylo pomoci týmu připravit se na případný start ve 24 hodinovce na Nürburgringu.
“Byl jsem rychlejší (než rekord v kategorii NLS GT3), ale nebyl jsem tam proto, abych ukázal, že můžu překonat rekord nejrychlejšího času na kolo nebo jakýkoliv jiný rekord. Prostě jsem si to chtěl jenom užít a spolu s týmem se naučit trať,” pokračuje Verstappen, jehož slova cituje portál Motorsport.com a dodává, že jeho cílem bylo především pomoci týmu s přípravou na případný start do 24 hodinovky, protože “ani Emil Frey na okruhu nikdy předtím nebyl, takže i pro ně je snem tam jet 24 hodinovku.”
“Užívali jsme si to, dostávali jsme se postupně do tempa a rovněž jsme měli štěstí na podmínky, protože bylo opravdu hezky a slunečno. Když to takhle vyjde, je to skvělé. Do budoucna bych si to chtěl vyzkoušet. Proto to všechno dělám – abych se trochu připravil a získal nějaké zkušenosti, abych to pak už nemusel dohánět. Je to moje vášeň. Tento rok provozuji tým v GT3, takže získávám informace i pro sebe. Konec konců je to můj volný čas.”
Aby se mohl zúčastnit VLN (série vytrvalostních závodů na Nürburgingu) a 24 hodinovky na legendárním Nordschleife, musí získat licenci a povolení od DMSB. Kromě toho by musel projít jednotlivými kategoriemi, aby mohl závodit v GT3, pokud by nedostal zvláštní výjimku.
Tisíce kol na simulátoru před ostrým testem
Před příjezdem na trať se pilně připravoval na simulátoru, proto trať znal do detailu a za volantem se tak už pouze soustředil na zisk co nejlepšího gripu.
“Odjel jsem tu tisíce kol. Takže ve skutečnosti to pro mě bylo spíše o zjišťování úrovně přilnavosti v místech, kde byl nový asfalt, a jaký grip má auto. Samozřejmě, že jsou některé bariéry trochu upravené, ale nejdůležitější je, že přesně víte, kam máte jet. A to už jsem věděl.”
Přestože si jízdu v GT3 užil, přiznává, že větší adrenalin stále zažívá ve formuli 1. “Ale je to testování, takže beztak jste uvolněnější.”