Úspěšní a méně úspěšní z GP Mexika

Po GP Mexika má F1 staronového lídra šampionátu, kterým je Lando Norris.

Štítky: 2025 GP Mexika Zveřejněno 27. 10 2025 — Dominik Kovář

Úspěšný: Lando Norris

Mohl tento víkend dopadnout lépe? Už moc ne. Lando Norris v Mexiku dominoval, mezitím co se jeho týmový kolega trápil. Výsledkem je nejen suverénní vítězství, ale také návrat do čela šampionátu po dlouhých šesti měsících. Britský závodník potvrdil svou formu z posledních závodů a pokud bude v této sérii pokračovat, je výrazným favoritem na zisk mistrovského titulu.

Méně úspěšný: Oscar Piastri

Sezóna se Oscarovi Piastrimu bortí pod rukama. Vše se ještě dá zvrátit, ale trend posledních závodů je neúprosný. Z náskoků 34 bodů je nyní Piastri o bod pozadu, přičemž je tato ztráta zapříčeněna zejména výkonností, nikoli vnějšími vlivy, které by nemohl Piastri ovlivnit. Piastrimu nemůžeme upřít, že se snažil. Tempo tam ale jednoduše (s ohledem na tempo Norrise) nebylo.

Úspěšný: Max Verstappen

Je náhoda, že Jos Verstappen a Sophie Kumpen dali před 28 lety svému synovy jméno Max? Max Verstappen je totiž mistr v maximalizování potenciálu závodního víkendu. Teď ale vážněji. Red Bullu to v Mexiku s ohledem na předchozí závody příliš nešlo. V kvalifikaci měl Verstappen co dělat, aby udržel vůz na trati. S těžkým autem v závodě už to bylo lepší, ale stále – Verstappenův druhý stint na červené sadě pneumatik byl natolik dobrý, že se úřadující mistr světa dostal na pódium a čelu šampionátu je o další čtyři body blíže.

Méně úspěšný: Carlos Sainz

Někdy je hranice mezi úspěchem a neúspěchem příliš tenká. Carlos Sainz mohl být v Mexiku znovu hrdinou. V kvalifikaci měl perfektní tempo a skončil sedmý, ale.. z USA si přivezl penalizaci pěti míst na startu. Po startu měl Sainz kontakt s Lawsonem, což poškodilo jeho systém na hlídání rychlosti v boxech, díky čemuž při zastávkách vždy maximální rychlost porušil, za což dostal penalizace. Dvě kola před koncem závodu Sainz svůj Williams odstavil.

Úspěšný: Oliver Bearman

Co se to právě stalo? Oliver Bearman má za sebou nejlepší závod kariéry a nechybělo mnoho, aby dostal Haas k prvnímu pódiu v jeho historii. Bearman měl skvělý start a byl šestý. V dalších kolech využil Bearman soubojů před ním a pochvalu si zaslouží zejména za souboj s Verstappen, který vyžadoval notnou dávku odvahy. Po penalizaci Lewise Hamiltona kroužil Bearman na třetím místě a vypadalo to na senzační stupně vítězů. Poté ale Haas reagoval na druhé pit stopy konkurence, což byla možná chyba, která stála Haas i Bearmana pohár. Nicméně čtvrté místo je stále famózním výsledkem, který přišel na základě čisté rychlosti.

Méně úspěšní: Aston Martin

Po sérii solidních výsledků se Aston Martin znovu trápí. Špatnou kvalifikaci měl Lance Stroll, který skončil předposlední. Fernando Alonso svůj Aston sice protlačil do Q2, ale zde skončil na 14. místě. V závodě trápení pokračoval. Stroll skončil daleko od bodů a Alonsa postihly technické problémy. Britský tým má jediné štěstí, že se trápí i Racing Bulls.

Úspěšný: Charles Leclerc

Po skvělé kvalifikaci si Ferrari věřilo na vítězství, ke kterému nakonec bylo velmi daleko. Přesto je druhé místo Charlese Leclerca malým vítězstvím. Leclerc si jel svůj závod, který byl na konci ohrožen rychle jedoucím Verstappenem. Zde pomohl Leclercovi VSC, bez kterého by došlo minimálně k souboji. Ferrari je zpět na druhé pozici v poháru konstruktérů a to je jediné, na čem ve zbytku sezóny záleží.

Méně úspěšný: Lewis Hamilton

Pokud v Mexiku startujete ze třetího místa, automaticky patříte k favoritům na vítězství. V případě Lewise Hamiltona to možná tak horké nebylo, ale minimálně stupně vítězů byly ve hře. Vše zhatily souboje v prvních kolech, ze kterých vyšel nejhůř právě Hamilton – jako jediný si za zkrácení trati a získání výhody vysloužil trest 10 sekund. Po zastávkách se tak Hamilton propadl až za Piastriho. Druhý stint na střední sadě navíc sedminásobnému mistrovi světa vůbec nesedl a výsledkem je nakonec osmé místo v cíli.

Úspěšný: Gabriel Bortoleto

Po špatném závodě v USA potřeboval Gabriel Bortoleto silný výsledek jako sůl. A ten přišel. Bortoleto se rozhodl odstartovat závod na střední sadě, což mu přineslo výhodu ve druhé polovině závodu. Fantastický předjížděcí manévr na Isacka Hadjara v první zatáčce mu přinesl jeden důležitý bod.

Méně úspěšní: Racing Bulls

Je to třetí závod za sebou, kdy Racing Bulls končí bez bodu. A to je v našlapaném středu startovního pole nepříjemná situace. Lawson měl po závodě již po kontaktu se Sainzem a navíc nechybělo málo, aby srazil traťového maršála. Hadjar se v závěru závodu pohyboval na posledním bodovaném místě, ale neměl tempo ani pneumatiky na to ho udržet.