Upřímná zpověď Alexe Albona
Odchod Alexe Albona z Red Bullu na konci loňského roku není prvním nezdarem, kterému musela jeho kariéra čelit. Nyní vypustil mladý Thajec narozený v Anglii do světa jasnou zprávu, chce se vrátit! A nabídl upřímné ohlédnutí za svým dosavadním působením v F1.
Po obtížné sezoně 2020, ve které získal Albon necelou polovinu bodů než jeho týmový kolega Max Verstappen, Albon označil loňský model Red Bullu jako ‘složité’ auto. Bývalý pilot rudých býků také věří, že vloni se v průběhu sezony zlepšoval, přesto mu nebyla prodloužena smlouva a tým z Milton Keynes pro rok 2021 angažoval Sergia Péreze.
“Abych pravdu řekl, všechno šlo minulý rok lépe. Postupně jsme se zlepšovali, ale očividně bylo příliš pozdě. Myslím, že můj nejlepší závod byl až ten v Abú Dhabi, tehdy už jsem ale nemohl nic dělat,” přiznal Albon. Loňskou sezonu zakončil čtvrtým místem, jen za svým týmovým kolegou a dvěma Mercedesy. V průběhu zkrácené sezony se jen dvakrát umístil lépe a to konkrétně v Toskánsku a v Bahrajnu, kde v obou případech bral třetí místa, také zásluhou odpadnutí soupeřů.
Alex Albon se ve formuli 1 objevil teprve před zimními testy v roce 2019. Po pouhých 12 závodech za juniorský tým vystřídal v hlavním týmu Red Bull Pierra Gaslyho a své místo si udržel i vloni. Výsledky ale byly, podobně jako u Gaslyho, relativně matné a nevýrazné.
“Myslím, že jsem měl málo zkušeností a to se naplno projevilo v průběhu sezony 2020. Poté mi ale přišlo, že jsme s mým inženýrem pochopili, co je třeba udělat, abychom z auta dostali maximum. Bohužel jsem nedostal další šanci.
Ke konci sezony do sebe různé věci začaly zapadat. Jistě, byly tam slabší chvíle. Celkově si však myslím, že poslední část sezony byla dobrá.”
Alex Albon bude letos působit jako rezervní pilot stájí Red Bull a AlphaTauri. Objeví se také na všech závodech, které se letos uskuteční pro případ, že někdo ze závodních jezdců nebude moci nastoupit do závodu. V současné době pandemické krize je to scénář poměrně možný.
“Letos v autě tolik nebudu. Co ale mohu udělat je, že se budu intenzivně učit. Budu na každém závodě letošní sezony, abych lépe pochopil, jak tým funguje.” Albon také věří, že letošní model Red Bullu RB16B bude, co do řízení, snazší vůz.
“Minulý rok to nebylo jednoduché auto. Letos by měl být vůz v této oblasti mnohem lepší. To je nyní má práce – pochopit, testovat a zlepšovat celkové chování vozu a přes zimu jsem měl opravdu co dělat.”
Pro Albona není vyhazov z Red Bullu něčím novým. Podobnou situací prošel už v roce 2012, kdy byl odejit z juniorského programu pro neuspokojivé výkony. Nynější rezervní pilot Red Bullu věří, že mu tato zkušenost dost pomohla a stále z ní může těžit.
“V průběhu mé závodní kariéry jsem si něčím podobným prošel už mnohokrát. Není to příjemné, ale rozhodně to není nic, s čím se nedá bojovat. V minulosti už jsem z Red Bullu byl propuštěn, ale vrátil jsem se. Pracoval jsem na sobě. V takových chvílích je důležité se nevzdat a nepropadnout tomu. Vždy je to jen o hlavě. Nyní si věřím, vím čeho jsem schopen a doufám, že se mi i z tohoto dna podaří dostatečně odrazit. Říkám vám, že tu sedačku u Red Bullu chci a udělám pro ni maximum,” uzavřel Albon.