Týmy ve Španělsku upřednostily nesprávnou taktiku, na vině jsou kratší tréninky
Většina stájí vstupovala do Grand Prix Španělska s prostou taktikou – start na nejměkčí sadě, přezutí na střední směs okolo dvacátého kola a dojezd do cíle. To se ale ukázalo jako nemožné. Proč jindy přesné kalkulace tentokrát selhaly, to vysvětluje šéfinženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Na vině je podle něj novinka letošního roku, zkrácení pátečních tréninků celkem o hodinu. „Mysleli jsme si, že jedna zastávka bude snazší, než se ukázalo. Ale nemyslím si, že jsme v tom byli sami. Mohou za to zkrácené páteční tréninky, ve kterých je méně času na provedení všech úkolů. Alespoň jsme měli připravenou alternativní strategii, díky které jsme zvítězili, protože někteří na konci začali hodně ztrácet,“ tvrdí Shovlin.
V závěru závodu se skutečně většina jezdců kvůli nadměrnému opotřebení pneumatik uchýlila podruhé k mechanikům, jen Esteban Ocon dokázal dojet na desátém místě s jediným pit stopem.
Shovlin měl se zbytkem Mercedesu plné ruce práce už od startu. „Oba jezdci přišli o pozice. U Lewise se nejednalo o žádný konkrétní problém, ztratil jen rychlost v čistém vzduchu a do zatáčky vjel z levé strany, kde můžete být vytlačeni. Valtteri musel za Lewisem zpomalit v nájezdu do třetí zatáčky a přišel o pozici ve prospěch Leclerca na vnějšku.
Věděli jsme, že předjíždění bude probíhat zřejmě až ve fázi, kdy jezdci budou na stejně starých pneumatikách, ale dokázali jsme se aspoň držet Maxe tak blízko, aby ho to donutilo zajet do boxů. To samé platilo po Valtteriho, který udělal undercut na Leclerca.
Naše tempo bylo po celý víkend slušné, i když se zdá, že v dlouhých jízdách jsme na tom lépe než na jedno kolo, a v nadcházejícím závodě v Monaku to bude hlavně o výkonnosti v jednom kole. Monako je pro nás vždycky výzvou, ale je to skvělý závod a těšíme se na něj o to víc, že vloni v kalendáři nebyl,“ dodává Andrew Shovlin.