Automobilist.com

Týmy se domnívají, že pohonná jednotka Ferrari je proti pravidlům

Mezinárodní automobilová federace však na jejich podněty nereaguje.

1 Štítky: Ferrari Pohonné jednotky Zveřejněno 17. 09 2019 — Lukáš Štěrovský

Byl to zejména poslední závod na Monze, kde Ferrari ukázalo výkon svojí pohonné jednotky v plné míře. Ani v závěsu a se systémem DRS se jezdci Mercedesu nebyli schopni před Charlese Leclerca dostat. „Renault, Honda a my jsme na stejné úrovni, ale Ferrari je daleko vpředu,“ přiznal šéf Mercedesu Toto Wolff.

A jak už to tak ve formuli 1 bývá, hned se objevily spekulace, že Scuderia dosahuje vysokého výkonu svého agregátu použitím nelegálních praktik. Spekuluje se o generování většího než povoleného výkonu z baterií, použití nadlimitního množství paliva nebo spalování oleje navíc, což dává vzpomenout na kauzy z let minulých.

„Musí mít něco velmi chytrého. Pokud se to ukáže legální, můžeme před Ferrari jen smeknout,“ tvrdí nejmenovaný zdroj. „Poslali jsme Mezinárodní automobilové federaci množství dotazů, ale zůstaly bez odpovědi,“ přiznal zase lodivod Red Bullu Christian Horner.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Týmy se domnívají, že pohonná jednotka Ferrari je proti pravidlům”

  1. Jirka_1 napsal:

    Hm, výkon sice (možná) mají, ale jak vidět, je jim platný jen tam, kde nepotřebují přítlak. Jejich kára má malý aerodynamický odpor a pak je Mercedesu celé DRS k ničemu, protože ani to nevyrovná ztrátu na aerodynamice.
    Nemyslím si, že je motor Ferrari výkonnější než u konkuence, protože tomu tak nikdy nebylo ani v dobách Schumiho. A pokud ano, tak je to dáno nelegálními praktikami, proto o tom FIA mlčí. Mercedes je příliš dlouho dominantní a FIA chce kvůli divákům změnu. Své o tom by mohl povídat Lotus, který byl také nucen odstupovat se svým wingcarem kvůli tomu, aby už pět závodů před koncem nebyl znám mistr světa…
    Ohledně motoru – je dán objem, počet válců a jejich uspořádání včetně zdvihového poměru. Takže tam se toho nedá zase tak moc vymyslet. Maximálně se dá dohnat ten první (Mercedes), ale i ten přece motor neustále vyvíjí a tedy dohnat a předehnat ho po letech, kdy už se motory dostávají na konec svého vývoje, je skutečně problém.

Napsat komentář