Týmy sdělily Ecclestonovi výhrady k cenám vstupenek a obavy ze ztráty tradičních závodů
Závodní okruhy a jejich návštěvnost se staly námětem posledních debat mezi týmy a šéfem F1 Berniem Ecclestonem.
Závodní okruhy a jejich návštěvnost se staly námětem posledních debat mezi týmy a šéfem F1 Berniem Ecclestonem.
Prodej lístků je často jediným zdrojem příjmů pořadatelů závodů, ostatní peníze, jako například z reklamy na okruhu, většinou inkasuje Ecclestone. Ceny vstupenek proto bývají vysoké, aby co nejvíce přispěly na poplatek za závod. To ale pak odrazuje návštěvníky.
Týmy tento problém předložily Ecclestonovi spolu s žádostí o dlouhodobé udržení tradičních tratí v kalendáři. „Odvážili jsme se diskutovat o cenách vstupenek a diskutovali jsme o dopadech a důležitosti tradičních okruhů, jako jsou Spa, Monza nebo Hockenheim,“ prozradil sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff Autosportu.
„Takové závody musí být v kalendáři. Tohle je globální sport. Potřebujeme jezdit do zahraničí a získávat nová území a země, tak to vždy bylo, ale asi je zřejmé, co je třeba udělat, abychom naplnili tribuny na tradičních závodech, jako jsou Hockenheim a Monza.“
Že práce pořadatelů a ceny lístků můžou významně ovlivnit návštěvnost, ukázal letos kontrast mezi závody v sousedních zemích Rakousku a Německu. Zatímco Red Bull Ring byl vyprodaný, Hockenheim zel z poloviny prázdnotou.
Diskuse k článku