Týmy sdělily Ecclestonovi výhrady k cenám vstupenek a obavy ze ztráty tradičních závodů

Závodní okruhy a jejich návštěvnost se staly námětem posledních debat mezi týmy a šéfem F1 Berniem Ecclestonem.

Štítky: Bernie Ecclestone Zveřejněno 15. 09 2014 — Jan Pastorek

Závodní okruhy a jejich návštěvnost se staly námětem posledních debat mezi týmy a šéfem F1 Berniem Ecclestonem.

Prodej lístků je často jediným zdrojem příjmů pořadatelů závodů, ostatní peníze, jako například z reklamy na okruhu, většinou inkasuje Ecclestone. Ceny vstupenek proto bývají vysoké, aby co nejvíce přispěly na poplatek za závod. To ale pak odrazuje návštěvníky.

Týmy tento problém předložily Ecclestonovi spolu s žádostí o dlouhodobé udržení tradičních tratí v kalendáři. „Odvážili jsme se diskutovat o cenách vstupenek a diskutovali jsme o dopadech a důležitosti tradičních okruhů, jako jsou Spa, Monza nebo Hockenheim,“ prozradil sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff Autosportu.

„Takové závody musí být v kalendáři. Tohle je globální sport. Potřebujeme jezdit do zahraničí a získávat nová území a země, tak to vždy bylo, ale asi je zřejmé, co je třeba udělat, abychom naplnili tribuny na tradičních závodech, jako jsou Hockenheim a Monza.“

Že práce pořadatelů a ceny lístků můžou významně ovlivnit návštěvnost, ukázal letos kontrast mezi závody v sousedních zemích Rakousku a Německu. Zatímco Red Bull Ring byl vyprodaný, Hockenheim zel z poloviny prázdnotou.

Diskuse k článku

Napsat komentář