Týmy Halo zatraktivní. Dovolíme jim to pravidly, tvrdí ředitel závodů

Nikomu se ochranný systém halo nelíbí, přesto v očích ředitelství závodů a FIA svitla naděje, že si týmům i fanouškům nakonec zalíbí. V pravidlech totiž vznikne prostor na aerodynamickou i estetickou úpravu.

2 Štítky: Halo Zveřejněno 28. 07 2017 — Josef Nekvinda

Po příjezdu na Hungaroring se prakticky nemluví o ničem jiném. Až natolik v poslední době rozvířilo vody formule 1 oznámení o zavedení ochranného prvku nazvaného jako Halo. Chcete-li „svatozář.“ Předmětem diskuze se svatozář stala i během tiskové konference, kde se vyjádřil i ředitel závodu Charlie Whitting. Ten poukázal na fakt, že pravidla budou počítat s volnějšími limity pro nasazení svatozáře v oblasti aerodynamiky. Toho prý týmy využijí k úpravám a celý systém tak skrze tento „detail“ budou vypadat lépe, než bylo k vidění doposud.

„Jak už jsem vzpomínal, všechny předchozí verze Halo byly takové dosti surové. Myslím, že bychom měli počkat na okamžik, až s čím týmy přijdou, protože zcela jistě využijí extra volnosti, kterou dostanou. Třeba v oblasti aerodynamiky. Jsem si jistý, že na pohled budou vypadat mnohem lépe. Oni musí použít standardizované Halo od jediného výrobce. My jim na vrchní části povolíme nestrukturální aerodynamické doplňky, jenž nebudou moci od hlavní struktury vystupovat více než 20 milimetrů.

Mám za to, že bude omezená celková šíře a také to, jak daleko budou moci zasahovat s konstrukcí do kokpitu. Ale 20 milimetrů okolo je stále celkem dost na to, aby mohli dělat, co se jim zlíbí. Hlavním důvodem tohoto zavedení bylo, poskytnout jim v prvé řadě jakýsi prostor k překonání jakýchkoli změn v chování prvků aerodynamiky jako například airboxu a prvků jemu podobných. Týmy vyžadovaly, aby mohly změnit proudění vzduchu,“ přibližuje jednu z bolístek systému Halo Charlie Whitting.

Ačkoli testy druhého ochranného řešení, takzvaného štítu, nedopadly oslnivě, ani to nemusí nutně znamenat, že je s ním definitivní konec. Hlavním důvodem, proč od nové sezóny dojde k nasazení svatozáře, a ne štítu, byl poměr striktně požadovaných testů, které hrály ve prospěch svatozáře. Dalším problémem pak bylo samotné řešení štítu, jež se jevilo jako příliš plastické a nemuselo by obstát při reálné zkoušce.

„Sebastian byl znepokojen lehkým optickým zkreslením, které měl v přímém směru. Máme pár nápadů, proč by se tak mohlo dít. Nemyslíme si, že je nemožné tyto problémy vyřešit. Štít byl navržen tak, aby nabídl nižší úroveň ochrany než Halo, což bylo faktorem, proč neprošel testem proti letícímu kolu. Také bychom věděli, že by s tímto typem řešení přišly další problémy spojené s viditelností, deštěm, zašpiněním a další,“ dodává naopak k rozhodnutí FIA nasadit Halo její šéf přes bezpečnost Laurent Mekies.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář