Tým může mít až čtyři jezdce. Využije toho Manor?
Na soupisce pro sezonu 2016 chybí už jen jedno jméno. Konkrétně to vedle Pascala Wehrleina, který byl potvrzen minulý týden. Vtip je v tom, že se vedle něj nakonec může objevit jmen více. Podle informací finského listu Ilta Sanomat by se totiž Manor mohl rozhodnout pro alternování jezdců ve druhém voze. Trojicí jezdců by měli být Will…
Na soupisce pro sezonu 2016 chybí už jen jedno jméno. Konkrétně to vedle Pascala Wehrleina, který byl potvrzen minulý týden. Vtip je v tom, že se vedle něj nakonec může objevit jmen více.
Podle informací finského listu Ilta Sanomat by se totiž Manor mohl rozhodnout pro alternování jezdců ve druhém voze. Trojicí jezdců by měli být Will Stevens, který jezdil už vloni, stejně jako Alexander Rossi, Rio Haryanto. Jezdci by si mezi sebe rozdělili 21 velkých cen – sedm pro každého.
Indonésan Rio Haryanto by sezonu zahájil a pak se vrátil pro asijské závody. Štace Američana Rossiho by byla soustředěna na americký kontinent a Angličan Will Stevens by si zazávodil v Evropě. Vstupenka na kolotoč zvaný F1 by každého vyšla na přibližně 5 milionů eur.
Pravidla počet jezdců na tým limitují. Ale do těchto limitů by se Manor vešel: každý tým během jedné sezony může využít až čtyři jezdce. Se souhlasem komisařů k výměně jezdce může dojít nejpozději před začátkem kvalifikace, takže dost prostoru pro flexibilní rozhodování Manoru.
Do této kvóty čtyř jezdců se nezapočítávají ti, kteří nastoupí do jednoho z prvních dvou tréninků závodního víkendu. Co je důležité, že limity na počet převodovek či motorů nejsou svázány s jezdcem, ale s konkrétním autem. Nastoupí-li například Rossi do třetího závodu sezony, musí jet s motorem využívaným například Haryantem, pokud on jel v prvních dvou velkých cenách.
Jedním z velkých očekávání letošního roku budou výkony Manoru, který se na začátku loňské sezony horko těžko vyhrabal z arbitráže a hrozící likvidace. Pro rok 2016 uzavřel dohodu s Mercedesem a očekává se, že by po letech mohl opustit poslední řadu a bojovat o body.
Čtěte dále: Další oživení startovního pole? Wehrlein má instinkt zabijáka

Will Stevens

Rio Haryanto

Alexander Rossi
Soupiska 2016:
Tým | Motor | Jezdec | Jezdec |
---|---|---|---|
Mercedes | Mercedes | Lewis Hamilton | Nico Rosberg |
Ferrari | Ferrari | Sebastian Vettel | Kimi Räikkönen |
Red Bull | Renault | Daniel Ricciardo | Daniil Kvjat |
Toro Rosso | Ferrari | Max Verstappen | Carlos Sainz |
Williams | Mercedes | Valtteri Bottas | Felipe Massa |
McLaren | Honda | Fernando Alonso | Jenson Button |
Haas | Ferrari | Romain Grosjean | Esteban Gutiérrez |
Renault | Renault | Kevin Magnussen | Jolyon Palmer |
Force India | Mercedes | Nico Hülkenberg | Sergio Pérez |
Sauber | Ferrari | Marcus Ericsson | Felipe Nasr |
Manor | Mercedes | Pascal Wehrlein | Rio Haryanto |
Vlado S DallasDD Takzvané pravidlo pro udělovaní výjimek 😀
DallasDD Vlado S Tak ja si myslím, že to pravidlo je vcelku fajn, aby sa do F1 nedostal hocikto. Len škoda, že v F1 je na každé pravidlo výnimka…
Vlado S Hlavně to pravidlo o bodech a vstupu do F1 v loňském roce naprosto nepromyšleně zavedla FIA, protože v rychlosti a dosti nepromyšleně reagovala na M. Versttapena. Ani bych si nedivil, kdyby se už moc nedodržovalo anebo za chvilku zrušilo úplně
TomysF1 Vlado S Hm, to viem, jeho meno som už neraz zachytil pri testoch. Avšak, to môže testovať hocikto, aj bez výsledkov a tak sa dostane do F1… Týmto spôsobom pôvodná myšlienka FIA úplne stráca význam. Popravde, Rio až na rok 2015 nejaké veľké výsledky nedosiahol… 🙁
Vlado S Rio Haryanto už s F1 několikrát testoval.
Ja by som len bol zvedavý, ako môže dostať Rio superlicenciu, keď nespĺňa podmienky pre jej udelenie, keďže minulý rok skončil v GP 2 len na 4. mieste. Žeby výnimka? Načo potom tie pravidlá robia?