Tvůrci “plakátů s duší” plánují kamenný obchod v Praze

Pestrá paleta produktů od oficiálních plakátů formule 1 po obrazy, jejichž tvorba zabere až 4000 hodin, a navazování smysluplných partnerství s velkými jmény ve světě motorsportu. To jsou hlavní ingredience úspěchu Automobilist, který vloni expandoval již do 75 zemí světa a vykázal 100% růst čistých výnosů generovaných prodejem svých uměleckých děl. Nové majitele jich našlo více než 25 000.

Štítky: Automobilist Zveřejněno 27. 02 2021 — GPF1.cz

Tým kolem manažera Pavla Turka, kreativního mága Jana Rambouska a experta na počítačovou grafiku Petra Milerského se zaměřuje na licencovaná umělecká díla s tematikou automobilismu a motorsportu, a i přes výzvy, které loňský rok přinesl, jich prodal 25 000 kusů. „Jako hybridní firma jsme se soustředili na online i offline prodeje a interakci fanoušků s našimi produkty,“ říká Pavel Turek, CEO Automobilist.

Klíčové spolupráce

Automobilist se v roce 2020 stal oficiálním dodavatelem mistrovství světa formule 1 a při příležitost 70. sezóny představil řadu uměleckých tisků. Po první sběratelské edici se zlatým embosováním se jen zaprášilo, všech 700 kusů bylo vyprodáno během několika desítek hodin. V závěru sezóny pak Automobilist vytvořil společně s F1 Liberty Media luxusní dárkovou kazetu s osmi plakáty připomínajícími nejlepší jezdce i vozy historie. Box obdrželi bývalý i současný ředitel formule 1 Chase Carey a Stefano Domenicalli, prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt nebo principálové všech stájí.

Společnost zároveň navázala nebo rozšířila partnerství s několika týmy, pro něž připravila speciální série plakátů. Jde o Mercedes-AMG Petronas F1 Team, DS Techeetah a Porsche z formule E nebo McLaren a ACO, pořadatele závodu 24 hodin Le Mans. Když v září 2020 Maserati představovalo svůj supersport MC20, Automobilist byl „u toho“ jako jeden z partnerů.

Již zaběhlý oficiální F1 Print Store, který Automobilist provozuje, byl v prosinci doplněn i o WRC Print Store. Turkův tým s MS v rallye navázal spolupráci u příležitosti blížícího se 50. výročí seriálu v roce 2022. Fanoušci v obchodě najdou třeba sérii produktů oslavujících dominanci stáje a jezdců Hyundai Motorsport.

Plakát, který obletěl svět

Více než 150 milionů lidí si mohlo prohlédnout snímek zachycující britského pilota Lewise Hamiltona, jak v Portugalsku slaví svou rekordní 92. výhru ve formuli 1. Automobilist na tvorbě plakátu spolupracoval jak s týmem Mercedes-AMG Petronas F1 Team, tak se samotným pilotem, jenž se o několik týdnů později stal mistrem světa.

Prodeje s duší

Automobilist svůj rok, během nějž se muselo mnoho firem vypořádat s velkými výzvami a často vystoupit z komfortní zóny, postavil na budování dlouhodobých závazků s partnery i klienty a v rámci dobrých vztahů šly stranou i některé smluvní závazky. „Vždy jsem věřil v budování hlubokých a smysluplných partnerství, nikoli pouze klientských vztahů nebo smluv. Rok 2020 ukázal, že tento přístup je správný,“ říká Turek.

Výhled na rok 2021

Nové obchodní příležitosti

Cílem Automobilist je další navýšení prodeje plakátů a fine art printů prostřednictvím komerčních, partnerských a na zákazníka zacílených obchodních příležitostí. Dále expanze – jak v rámci týmu, tak v rámci podnikání – a zřízení doplňkových obchodních kanálů, jejichž pohonem bude vášeň a um partnerských značek a automobilových nadšenců.

Rok 2021 začíná Automobilist ve velkém. V prvním kvartálu představí interaktivní magazín ve formě aplikace a v momentě, kdy pandemie „povolí“, otevře firma vůbec první kamenný obchod v Mnichově. Na obzoru jsou také prodejny v turistických destinacích Praze a Londýně.

Ambiciózní plány jsou i v umělecké oblasti, některé Automobilist stále ještě tají. Světlo světa ale již na začátku února spatřila série plakátů zachycujících dílo legendárního technického ilustrátora formule 1 Giorgio Pioly. Ta vznikla ve spolupráci s Motorsport Network a samotným autorem. V současnosti byla představena nová řada oslavující vůz Ferrari F2002 a Michaela Schumachera, která je licencovaná jak značkou Ferrari, tak nadací Michael‘s Keep Fighting Foundation.

Pod vedením kreativního ředitele Jana Rambouska a jeho týmu, který tvoří jakousi duši Automobilist, se společnost chce v letošním roce více zaměřit na produkty připravené „na míru“ klientům a partnerům. Již nyní vzniká pětice fine art printů, které Rambouskovi a spol. zaberou 4000 hodin práce.

Společensky odpovědné podnikání

„Není už možné vrátit se zpět ke starým způsobům fungování a práce. V roce 2021 bychom rádi pokračovali v opětování náklonnosti a podpory, kterou nám projevuje svět motorsportu i společnost obecně,“ říká Pavel Turek.

Že nejde jen o slova, dokazuje i závazek věnovat ve spolupráci s FIA část výdělku z prodejů vybraných edicí plakátů nadaci Paris Brain Institute. Již dříve firma věnovala jeden ze svých fine art printů do aukce, jejíž výtěžek šel na boj s koronavirovou pandemií, a v této činnosti chce pokračovat i nadále.

Rok 2020 v číslech 

Nové designy 90
Unikátních produktů celkem 250
Země doručení 75
Dosah v sociálních médiích 9 milionů
Unikátní návštěvníci na e-shopu Přibližně 500 tisíc
Licenční dohody 25
Oficiální ambasadoři a jezdci podporující Automobilist 30