Tvrdé tresty za uvolněné kolo se možná zmírní
Týmy F1 prosazují změnu pravidel, která má obměkčit penalizace za zbrklé vypuštění auta zpět na závodní dráhu. Tvrdí totiž, že současný systém trestů je tvrdý a nespravedlivý.
Týmy F1 prosazují změnu pravidel, která má obměkčit penalizace za zbrklé vypuštění auta zpět na závodní dráhu. Tvrdí totiž, že současný systém trestů je tvrdý a nespravedlivý.
FIA obecně velmi přísně trestá případy, kdy mechanici dají povel svému jezdci, že může vyjet na trať, ale některé z kol není spolehlivě připevněno. Důvodem je velké bezpečnostní riziko: potenciálně uvolněné kolo má velkou kinetickou energii, dokáže se dostat až do běžně chráněných míst. Uvolněná létající kola v nedávné minulosti uměla i zabíjet.
Při loňské Velké ceně Německa byl takovým uvolněným kolem z vozu Marka Webbera sražen oficiální kameraman v prostoru boxů. Ze svých zranění se naštěstí zotavil, ale FIA zavedla přísná pravidla: trest pro jezdce, který byl na dráhu vyslán, aniž by se tým na 100 % ujistil, že kola jsou dokonale a řádně připevněna. A k tomu navrch penalizaci poklesu 10 míst na startu do dalšího závodu.
[colored_box color=”blue”]Kolo = časovaná bomba[/colored_box]
Takový trest již postihl Daniela Ricciarda z Red Bullu nebo Estebana Gutiérreze ze Sauberu. Sám jezdec přitom něco takového nemůže ovlivnit. Reaguje vždy na signál jednoho z mechaniků, který se může ukvapit.
” V našem případě se [špatně přidělané] kolo dokonce ani neuvolnilo z auta,” cituje Autosport Gutiérreze. “Jakmile jsem pochopil, že není kolo řádně připevněno, okamžitě jsem zastavil. Nevím, co je na tom tak nebezpečného. Myslím, že jsme na situaci reagovali velmi patřičně.”
Činovníci F1 kritiku uznávají, a úprava trestů v tomto ohledu by mohla vejít v platnost již po srpnové přestávce letošní sezony.
Diskuse k článku