Tsunoda se zlepšuje, ale na místo v roce 2026 to stále nestačí
Vypadá to, že dny Yukiho Tsunody jsou ve formuli 1 sečteny.
S rostoucí výkonností Red Bullu šly nahoru také výkony Yukiho Tsunody. Japonský závodník získal za poslední tři závody 16 bodů, což je více než polovina z jeho celkového počtu v letošní sezóně. V posledním závodě v Austinu skončil sedmý ve sprintu i v závodě.
To ale samozřejmě stále nestačí. Pokud máte prvního jezdce na čele, ten druhý nemůže sbírat hrstky bodů. To potvrdil i Laurent Mekies, který tím naznačil, že výsledky Tsunody nejsou stále dostačující pro zachování závodní sedačky pro rok 2026.
“Vždycky chceme víc,” řekl Mekies po závodě v Austinu. “Neřeknu vám, že je to dost dobré, protože máte pravdu, když citujete svá čísla. Říkám jen, že jsou to dva závody na bodech, dva velmi dobré starty, dvě velmi dobrá první kola a je to pokrok ve srovnání s tím, co se letos dosud ukázalo.”
“Je to dost dobré? Ne, lhal bych, kdybych vám to říkal – a Yuki by nebyl spokojený, kdybych vám říkal, že je to dost dobré.”
Sbírání bodů sice vypadá na první pohled s ohledem na průběh sezóny slibně, nicméně Tsunoda v závodě dojel 52 sekund za vítězným Verstappen, v sobotní kvalifikaci ztratil na svého týmového kolegu 0,765 s. To je stále neakceptovatelný rozdíl.
Red Bull již druhý rok po sobě řeší, co s druhým místem vedle Verstappena. Isack Hadjar je pravděpodobně tím, kdo v roce 2026 bude druhým pilotem Red Bullu. Změnit by to mohla pouze famózní forma Tsunody v posledních závodech, což je krajně nepravděpodobné. Co tedy s Tsunodou.
Mekies naznačil, že japonský závodník má naději na to, aby se vrátil do Racing Bulls. Red Bull údajně není na 100 % rozhodnutý, jestli Arvida Lindblada posadí do monopostu F1 už příští rok a nebo ho nechá vyjezdit druhý rok v F2. Vše pravděpodobně závisí na tomto rozhodnutí. Pokud se příští rok Lindblad v F1 objeví, je to pravděpodobně konec kariéry Yukiho Tsunody v královně motorsportu.
















