Trulli: Řízení vlastního týmu je náročnější než pouhé závodění

Bývalý jezdec F1 má zcela jasno v tom, která ze dvou rolí, jimž se v posledních několika letech věnoval, vyžaduje větší nasazení.

Štítky: Formule E Jarno Trulli Zveřejněno 21. 01 2015 — Tomáš Bohuslav

Bývalý jezdec F1 má zcela jasno v tom, která ze dvou rolí, jimž se v posledních několika letech věnoval, vyžaduje větší nasazení.

Jarno Trulli se rozhodl napodobit řadu svých bývalých kolegů a pořídil si vlastní závodní stáj. S ní posléze vstoupil do nového šampionátu formule E, jenž odstartoval loni.

Díky této skutečnosti se mu tak naskytla možnost zajímavého srovnání.

„Je větší výzvou být majitelem týmu než jezdcem,“ přiznal Ital, citoval jej Autosport. „Je to celkem těžké, začít od začátku. Ve srovnání se zbytkem týmů jsme se dali dohromady velmi pozdě, takže jsme museli tvrdě zapracovat na tom, abychom se etablovali a ujistili se, že věci fungují správně.“

Trulli závodil ve formuli 1 v letech 1997 až 2011. Za tu dobu stihl vystřídat barvy hned šestice týmů, kterými byly postupně Minardi, Prost, Jordan, Renault, Toyota a Lotus (dnešní Caterham). Během těchto patnácti sezon v královně motorsportu si pak na své konto připsal celkem 252 startů do velkých cen, 246,5 získaného bodu, čtyři pole position a rovněž i jedno vítězství (VC Monaka 2004). Na konci roku 2011 se nicméně z F1 musel poroučet, neboť vedení Lotusu tehdy dalo přednost Vitaliji Petrovovi.

Od toho okamžiku pak slavný Ital na nějaký čas do žádného monopostu neusedl. Vrátil se až loni, a to z toho důvodu, aby svému vlastnímu týmu usnadnil jeho první krůčky na dlouhé cestě směrem k vrcholu.

Nasnadě je tak otázka, zda se mu po jeho bývalé profesi alespoň trochu stýskalo.

„Abych byl upřímný, závodění mi nechybělo. Během těch dvou let jsem vůbec nejezdil. Vůbec jsem o tom nepřemýšlel. Tohle teď dělám jen proto, abych týmu pomohl se rozjet, ujistil se, že bude růst a že jsme tuhle výzvu začali správně.“

A za tu dobu, co je jeho součástí, si na šampionát elektrických formulí pochopitelně stihl udělat vlastní názor: „Závody jsou zvláštní z toho pohledu, že v motorsportu obvykle jedete na plný plyn, ale tady se musíte ujistit, že si správně pohlídáte spotřebu (energie). Jezdec jako já byl zvyklý na to tlačit po celý závod.“

„Takže je to velmi odlišné, musíte zvládnout situaci a pokusit se pochopit, kde na to můžete zatlačit, jaký je limit, a pracovat s inženýry ve snaze vykalkulovat ty správné věci, které je potřeba udělat,“ uzavřel čtyřicetiletý Ital.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář